Avatar billede qvisten Nybegynder
05. november 2000 - 16:39 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Mellemrum i nyheds kode (koden er her men der skal mellemrum i mellem nyhederne altså en ny linie)

<%

  \'Åbn databasen
  Set conntemp = Server.CreateObject(\"ADODB.Connection\")
  DSN = \"DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=\" & server.mappath(\"nyheder/ind_og_udland/db.mdb\") & \"; UID=Administrator; PWD=\"
  conntemp.open DSN

  response.write \"<HTML><HEAD><TITLE>::::::[Netmus.dk Din søgeside]::::::</TITLE></HEAD><BODY bgcolor=\"\"#ffffff\"\">\"
  response.write \"<DIV align=\"\"center\"\"><TABLE width=\"\"124%\"\" cellspacing=\"\"0\"\" cellpadding=\"\"5\"\" BORDER=\"\"0\"\" height=\"\"80%\"\"><TR><TD style=\"\"BORDER: #006699 1px solid\"\" bgcolor=\"\"#006699\"\" valign=\"\"top\"\">\"

  mode=request(\"mode\")

\' ********************************* Tilføj nyhed
  if mode=\"news\" and request(\"functions\") = \"add\" then
    If Request.Form(\"Add\") <> \"\" Then
      \'Indsæt i databasen
      SQL = \"INSERT INTO [Nyheder] (navn,mail,emne,kommentar) VALUES (\'\" & request(\"navn\") & \"\', \'\" & request(\"mail\") & \"\', \'\" & request(\"emne\") & \"\', \'\" & request(\"kommentar\") & \"\')\"
      conntemp.execute(sql)
      response.write \"<FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\"><B>Nyheden er nu oprettet!, klik <a href=\"\"default.asp\"\"><B>her</B></a></FONT>\"
    Else
      response.write \"<FORM action=\"\"default.asp?mode=news&functions=add\"\" method=\"\"post\"\"><FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\">\"
      response.write \"<B>Navn:<br></B><input name=\"\"navn\"\" size=\"\"35\"\" class=\"\"oneline\"\"><br><br>\"
      response.write \"<B>Email:<br></B><input name=\"\"mail\"\" size=\"\"35\"\" class=\"\"oneline\"\"><br><br>\"
      response.write \"<B>Emne:<br></B><input name=\"\"emne\"\" size=\"\"35\"\" class=\"\"oneline\"\"><br><br>\"
      response.write \"<B>Kommentar:<br></B><TEXTAREA name=\"\"kommentar\"\" cols=\"\"35\"\" rows=\"\"8\"\" class=\"\"box\"\"></TEXTAREA><br><br>\"
      response.write \"<input type=\"\"submit\"\" name=\"\"add\"\" class=\"\"box\"\" value=\"\"OPRET NYHED\"\"></FORM>\"
      response.write \"Bemærk at nyheden ikke vil blive vist før at den er blevet accepteret!!</FONT>\"
    End if

\' ********************************* Vis nyhed
  Elseif mode=\"news\" and request(\"id\") <> \"\" then
    sql = \"SELECT * from Nyheder WHERE id=\"& request(\"id\") &\" \"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)

    \'Hvis nyheden er accepteret
    if rstemp(\"vis\") = true then
      response.write \"<FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\">\" & rstemp(\"emne\") & \" (<B>\" & rstemp(\"dato\") & \"&nbsp;\" & rstemp(\"tid\") & \"</B>)<br>\"
      response.write \"\" & rstemp(\"kommentar\") & \"\"
      response.write \"<br><br>Læs mere: <a href=\"\"\" & rstemp(\"mail\") & \"\"\"target=_blank>\" & rstemp(\"navn\") & \"</a></FONT>\"
    \'Hvis nyheden ikke er accepteret
    else
      response.write \"<FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\"><B>Denne nyhed kan ikke vises!!</B></FONT>\"
    end if
    rstemp.close

\' ********************************* Vis alle nyheder
  else
    sql = \"SELECT * from [Nyheder] where vis=-1 ORDER BY dato desc,tid desc\"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)
    response.write \"<FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\"><B></B><BR>\"
    do while not (rstemp.eof or rstemp.bof)
      response.write \"<a href=\"\"nyheder/ind_og_udland/default.asp?mode=news&id=\" & rstemp(\"id\") & \"\"\">\" & rstemp(\"emne\") & \"</a><br>\"
    rstemp.movenext
    loop
    rstemp.close
  end if

  response.write \"</TD></TR></TABLE></DIV>\"
  response.write \"</BODY></HTML>\"

  \'Luk databasen
  conntemp.close
  set conntemp=nothing

%>
Avatar billede ortrak Nybegynder
05. november 2000 - 16:43 #1
<br>

hihi...

/ortrak
Avatar billede morpheus Nybegynder
05. november 2000 - 19:47 #2
Hvor er det der skal være linieskift ?
Avatar billede qvisten Nybegynder
05. november 2000 - 21:47 #3
mellem sql = \"SELECT * from [Nyheder] where vis=-1 ORDER BY dato desc,tid desc\"
    set rstemp = conntemp.execute(sql)
    response.write \"<FONT face=\"\"arial\"\" size=\"\"2\"\"><B></B><BR>\"
    do while not (rstemp.eof or rstemp.bof)
      response.write \"<a href=\"\"nyheder/ind_og_udland/default.asp?mode=news&id=\" & rstemp(\"id\") & \"\"\">\" & rstemp(\"emne\") & \"</a><br>\"
    rstemp.movenext
    loop
    rstemp.close
  end if

  response.write \"</TD></TR></TABLE></DIV>\"
  response.write \"</BODY></HTML>\"

  \'Luk databasen
  conntemp.close
  set conntemp=nothing
hvor nyheden vises
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
05. november 2000 - 22:24 #4
jamen du har jo allerede et linieskift er det ikke det du vil have ??
Ellers kan du jo prøve med <BR>, <P> eller &nbsp; i nedenstående:

    do while not (rstemp.eof or rstemp.bof)
      response.write \"<a href=\"\"nyheder/ind_og_udland/default.asp?mode=news&id=\" & rstemp(\"id\") & \"\"\">\" & rstemp(\"emne\") & \"</a><br>[INDSÆT HER]\"
    rstemp.movenext
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. november 2000 - 00:25 #5
eller &vbcrlf....
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. november 2000 - 12:56 #6
>> morpheus, virker vbcrlf ikke kun i textarea\'s ?? (nysgerrig)
Avatar billede morpheus Nybegynder
06. november 2000 - 19:56 #7
ehhh.... Har ikke prøvet ! :o)
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
06. november 2000 - 21:37 #8
qvist, hvis det ikke havde den ønskede funktion, kan du så ikke komme med en forklaring på hvad du vil have den til i stedet ?
Avatar billede qvisten Nybegynder
06. november 2000 - 23:09 #9
det var den rigtige fumtion men jeg kom til at afvise dig ved et uheld tigerdyr
Avatar billede ortrak Nybegynder
06. november 2000 - 23:12 #10
asp/html på højt plan...
Avatar billede tigerdyr Nybegynder
07. november 2000 - 13:24 #11
*hehe* så smider jeg da bare et nyt svar :O)
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. november 2000 - 02:20 #12
Har i fundet ud af noget?
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. november 2000 - 03:02 #13
tigerdyr>>

vbcrlf, virker på notatfelter...eller felter hvor der er lavet hårdt linjeskift...

Også selv om du trækker teksten ud på en ganske alm. side...

Så jo:

Denne her burde virke:
Replace(rs(\"feltnavn\"), VbCrLf, \"<BR>\")
Avatar billede bacardil Nybegynder
26. november 2000 - 03:07 #14
Jeg ville bruge:

<%
tekst = replace(rs(\"tekst\"),vbcrlf,\"<br>\")
%>
<%=tekst%>
Avatar billede morpheus Nybegynder
26. november 2000 - 03:58 #15
Gi\'r det ikke det samme ???
Avatar billede ortrak Nybegynder
26. november 2000 - 05:26 #16
vb carriage return line feed. same shit...

/ortrak