Avatar billede thinge Nybegynder
21. februar 2003 - 09:35 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

IllegalMonitorStateException

Jeg sidder og laver tråde-programmering, og jeg får denne exception:
IllegalMonitorStateException

Hvad betyder dette
Thinge
Avatar billede c971572 Nybegynder
21. februar 2003 - 09:36 #1
hvad er du igang med når ex. kommer?
Avatar billede somaliomar Praktikant
21. februar 2003 - 09:38 #2
Avatar billede thinge Nybegynder
21. februar 2003 - 09:42 #3
Jeg har 2 tråde. Den ene(Tjekker-tråd) tjekker om den anden(DB-tråd) er færdig. DB-Tråd går i databasen. Hvis så DB-Tråd ikke er færdig, skal tjekker tråd vente(wait). Jeg får IllegalMonitorStateException når tjekker-tråd skal vente.
Avatar billede c971572 Nybegynder
21. februar 2003 - 09:44 #4
det er noget med du ikke får lov til at sætte den til at vente...

Havde samme problem den anden dag, men fik ikke løst det på den fede måde.
Avatar billede thor_b Nybegynder
21. februar 2003 - 09:55 #5
Sikkert fordi du kalder wait() uden for en synchronized sektion. For at kalde wait() skal du eje objektets monitor = være i en synchronized section.
Avatar billede thinge Nybegynder
21. februar 2003 - 09:56 #6
Ok det kunne være en fejl..jeg prøver lige
Avatar billede arne_v Ekspert
21. februar 2003 - 10:02 #7
Udfra din problem-beskrivelse lyder det som om din Tjekker-tråd bare
kunne lave en join på din DB-tråd. En meget simpel løsning.
Avatar billede thinge Nybegynder
21. februar 2003 - 10:21 #8
arne_v.. Fuldstændig korrekt jeg har brug en join
takker for hjælpe