Avatar billede aventtech.com Nybegynder
05. november 2000 - 15:27 Der er 5 kommentarer

TreeView-sti

Aloha !

Jeg har et mindre (eller større??) problem, jeg kan nemlig ikke finde ud af hvordan jeg skal få en \"sti\" fra en TreeView. Lad os nu sige at jeg laver TreeView som en \"mappeviser\", så man kan oprette filer og mapper. I mapperne kan man oprette en filer.
Jeg laver en mappe som hedder Test inde i TreeView. I Test laver jeg en mappe der hedder Test2. I Test2 laver jeg en fil der hedder Fil1. Så ville jeg gerne have at når man klikkede på Fil1, skulle der stå, i en label eller sådan noget, \"Test/Test2/\".
Bare spørg igen hvis I ikke forstår dette lidt uklare spørgsmål.

MVH
FrederiK
Avatar billede hatecaps Nybegynder
05. november 2000 - 19:15 #1
lytter med ...
Avatar billede tknudsen Nybegynder
06. november 2000 - 08:46 #2
Jeg går ud fra at du har oprettet \'maperne\' som TTreeNode. Denne klasse har en property som hedder parent. I denne property kan du hente oplysninger om den \'mappe\' \'mappen\'/\'filen\'  er koblet på.

Følgende er et gæt idet jeg normalt selv skriver nogle klasser og hæfter dem på TreeVies itemlist:

baseNode := TreeView1.Add(nil,\'c:\');
dirNode := TreeView1.Add(baseNode,\'Windows\');
fileNode := TreeView1.AddChild(dirNode,\'win.exe\');

path := TTreeNode(fileNode).parent.parent.text+\'\\\'+TTreeNode(fileNode).parent.text+\'\\\'+TTreeNode(fileNode).Text;
Avatar billede tknudsen Nybegynder
06. november 2000 - 08:57 #3
du kan jo så evt lave en rekursiv funtion som får en treenode som parameter og endeligt returnere den samlede sti
Avatar billede borrisholt Novice
06. november 2000 - 09:31 #4
http://www.eksperten.dk/spm/31997

Hvad har du etenlig gang i ?

jens B
Avatar billede wisen Nybegynder
10. januar 2001 - 09:36 #5
Du kan lave en rekursiv funktion der stopper når den når til TreeViewet Root. Funktionen kan laves således at den returnerer en steng med stien, lavet gennem det rekursive kald. Håber det giver mening.