Avatar billede wever Nybegynder
05. november 2000 - 14:50 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Drop down box?

Hvad skal man bruge for en kode skal man bruge, hvis man skal lave en drop down box der kan ligge i den ene frame og som også skal også kunne få en anden frame med til linket??
Avatar billede steven Nybegynder
05. november 2000 - 14:53 #1
hej wever

Her er et eksempel fra en side hvor jeg har brugt det du søger!

function takemethere(item)
  {
      thechoice = item.selectedIndex
      theURL=item.options[thechoice].value
      parent.main.location = theURL
  }

<select name=\"manual\" onchange=\"takemethere(this)\" size=\"1\">
            <option selected value=\"infomain.asp\"></option>
            <option value=\"manualer/kodeord.htm\">&AElig;ndring af kodeord</option>
            <option value=\"manualer/gldok.htm\">Mac-dokumenter</option>
            <option value=\"infomain.asp\">-------------------------------------</option>
            <option value=\"manualer/pacerdata/brevflet.htm\">Brevfletning i pacerdata</option>
            </select>

/steven
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 14:54 #2
<form .. name=\"navigate\">
<select name=\"nav\" onchange=\"parent.dinframe.location=document.navigate.nav.value\">
<option value=\"dinside.htm\">Din Side
</select>
</form>
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 14:58 #3
Nå .. looks like i\'m out ;o)
Avatar billede downloadi Nybegynder
05. november 2000 - 15:05 #4
Kig ind på www.viewsource.dk eller www.lottes.dk
Avatar billede wever Nybegynder
05. november 2000 - 20:20 #5
steven Det virker altser ikke!!
Avatar billede steven Nybegynder
05. november 2000 - 20:21 #6
Lidt mere tak!

Hvad virker ikke?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
05. november 2000 - 20:22 #7
<< wever >>

Ikke for at blande mig, men man accepterer normalt først et svar når man har testet det og set at det virker hos en selv.
Avatar billede steven Nybegynder
05. november 2000 - 20:24 #8
Det skulle gerne se sådadn ud:

<html>
    <head>
          <script>
              function takemethere(item)
              {
                  thechoice = item.selectedIndex
                  theURL=item.options[thechoice].value
                  parent.main.location = theURL
              }
          </script>
    </head>
    <body>
          <select name=\"manual\" onchange=\"takemethere(this)\" size=\"1\">
            <option selected value=\"infomain.asp\"></option>
            <option value=\"manualer/kodeord.htm\">&AElig;ndring af kodeord</option>
            <option value=\"manualer/gldok.htm\">Mac-dokumenter</option>
            <option value=\"manualer/pacerdata/brevflet.htm\">Brevfletning i pacerdata</option>
          </select>
    </body>
</html>

/steven
Avatar billede steven Nybegynder
05. november 2000 - 20:30 #9
Forklaring:

I funktionen skal du ændre \"main\" til navnet på den frame du ønsker skal skifte URL.

Sådan her:

              function takemethere(item)
              {
                  thechoice = item.selectedIndex
                  theURL=item.options[thechoice].value
                  parent.NavnPåFrame.location = theURL
              }

/Steven
Avatar billede steven Nybegynder
05. november 2000 - 20:30 #10
Virker det nu?!?!
Avatar billede wever Nybegynder
05. november 2000 - 21:03 #11
Steven det virker nu! Jeg skulle  bare skrive top fordi det var hele framen der skulle skifte!!

Tak

Hilsen
Mathias Wever Larsen
http://www.wever.dk