Avatar billede clausjul Nybegynder
20. februar 2003 - 11:13 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

location.href ved onlick på knap eller return

Hej

Jeg har en form i soeg_ik.shtml:

<script language="javascript">

function SoegIK(object) {
    document.location.href='/ik_soegning.[' + object.ord.value + '].html';
    return true;
}
</script>

<p><form name="soeg_ik" onSubmit="return SoegIK(document.soeg_ik)">
<input type="text" name="ord" size="29"> <input type="button" value="Søg" onClick="SoegIK(document.soeg_ik)"><br>
</form>

Når jeg bruger knappen "Søg" - så virker det fint - altså bliver den redirected til /ik_soegning.[<søgeord>].html - men hvis jeg trykker på return i stedet for at trykke på knappen (det skal man jo have mulighed for...), så vises urlen som:

soeg_ik.shtml?ord=<soegeord>

dvs. jeg hænger på den samme side, hvis jeg bruger return.. hvorfor mon?
Avatar billede di8leva Nybegynder
20. februar 2003 - 11:20 #1
hvis du ændrar:
<input type="button" value="Søg" onClick="SoegIK(document.soeg_ik)">
til
<input type="submit" value="Søg">

bliver det nok som du vill ha det
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2003 - 12:47 #2
<ole>

Nej, men det gør det her (og slet dit JavaScript ... det skal du ikke bruge til noget):

<form action="ik_soegning.html" name="soeg_ik">
<input type="text" name="ord" size="29"> <input type="submit" value="Søg"><br>
</form>

/mvh
</bole>
Avatar billede tajnefilm Nybegynder
22. februar 2003 - 16:30 #3
Du ska bare skrive

<script>

var dontdo = 0;

if (isNaN(dontdo)) {
canHarrie = 'buttonTrue';
} else {
canHarrie = dontdo in document.form.felt.value;
}

Det vil virke :)

/MVH Mig..

</script>
Avatar billede olebole Juniormester
22. februar 2003 - 16:36 #4
tajnefilm >> Brokker plejerne sig ikke over, når I går på Internettet?
Avatar billede tajnefilm Nybegynder
22. februar 2003 - 17:36 #5
jo men vi må godt!!!!!!