Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:05 Der er 14 kommentarer

Vis altid det samme i adresse linje!

Hej Jeg blev bedt op at oprette spørgsmålet i en ny kategori

http://www.eksperten.dk/spm/319607

i for point fra begge spørgsmål!

/c
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. februar 2003 - 11:09 #1
Kunne siden ikke laves i et frameset? Kan brugerens browser ikke understøtte dette, sendes man vidre til den "originale" sti..
Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:12 #2
jow men prob er at jeg har en 2 forsider! 1 og 2

2 har frame set så der er inge props! men det er skifte tfra 1 til " forstår du?
Avatar billede hmm10 Nybegynder
20. februar 2003 - 11:14 #3
Ikke helt. kan du vise et eksempel? Ville være lettere at forstå - også for andre her på exp..
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:20 #4
så skal du lave et frameset med en skjult frame.
2 kollonner hvor den ene er 100% og den anden 0% eller *. Siden skiftes så hele tiden i den på 100%.

<frameset cols="100%,*" frameborder="0" framespacing="0" border="0">
  <frame name="main" src="index01.html" target="main">
  <frame name="empty" src="empty.htm">
  <noframes>
  <body>

  <p>Denne Web-side bruger rammer, og din browser understøtter ikke rammer.</p>

  </body>
  </noframes>
</frameset>
Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:20 #5
hmmm jeg prøver lige en gang til:

Jeg har 2 sider index.html og index2.html

Index.html indeholder ef flash intro.
Index2.html indeholder et frameset hvor der bliver hentet andre sider.

Når jeg klikker på www.testtest.dk kommer jeg til index.html
men når jeg så trykker enter kommer jeg ind på www.testest.dk/index2.html

Kan jeg få et script der hele tiden viser www.testtest.dk/ ???

/C
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:28 #6
<script language="JavaScript"><!--
document.write('<title>Her skal titele stå<\/title>')
//--></script> i head på alle dine docs
Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:30 #7
ok prøver lige!
Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:48 #8
Det virker ikke! :(

hvad gør det script?
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:51 #9
sorry det var title linien... :o)
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:51 #10
du må nok heller smække din flash ind i et frameset så den forbliver der
Avatar billede cobalt Nybegynder
20. februar 2003 - 11:52 #11
hmm

jeg ved der findes et asp script! nå men jeg leder ellers tak!
Avatar billede cdc Novice
20. februar 2003 - 11:55 #12
fik dette svar et andet sted på samme spm.:
You can't. This would be regarded as frame spoofing, and is considered a potential security breach.
Avatar billede jensb Nybegynder
20. februar 2003 - 12:47 #13
Kan du ikke bare lave tre index sider?

index.htm (den nye) har følgende kode <frameset cols="100%" cols="100%"><frame src="index2.htm"></frameset>  index2.htm er så siden med Flash intro.

og når flashen er færdig åbnes index3.htm så
Avatar billede olebole Juniormester
20. februar 2003 - 16:22 #14
<ole>

cobalt >> "jeg ved der findes et asp script!" ... yups, der findes utallige, men _ingen_, der løser dit problem, som du ønsker det løst  :)

Du er nødt til at lave et frameset og afvikle alle dine filer i det ... inklusive din Flash-intro.

Over de sidste 3-4 år har spørgsmålet været oppe på Eksperten mindst én gang om måneden (ofte flere). Framesettet _er_ den eneste løsning ... like it or not.

/mvh
</bole>