Avatar billede chickababy Nybegynder
04. november 2000 - 21:48 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

javascript timer/lnink / 300 points til løsningen!

hi allesammen,

jeg står og skal bruge et javasript/applet som kan følgende:

et script der efter surferen har været på min side kan sende personen efter x antal minutter til et link jeg har specificeret... også selvom personen har forladt mit domæne... scriptet findes men og sende $20 til en i Israel.... no way:-)

løsningen giver 300 point!
kan også sende email til:
costabravastrand@yahoo.dk

mvh
Chickababy
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
04. november 2000 - 21:51 #1
Med lidt held kan du vel proppe det ind i en usynlig ramme, og håbe den
overlever. Men det var dog en træls idé? Kan du forklare hvorfor du vil
genere dine brugere på den skøre måde?
Avatar billede stigc Nybegynder
04. november 2000 - 22:00 #2
det kan ikke lade sig gøre. Kun med en usynlig ramme som erikjacobsen skriver, men det bliver jo brudt når man surfer vider fra din side. Kun hvis man trykker på link i din side, til andres sider, vil du kunne opret holde din ramme!

Hvis du vil lave en usynlig ramme så kommer det her:

en index-fil:

<html>

<head>
<title>usynlig ramme</title>

</head>

  <frameset rows=\"*,1\"framespacing=\"0\" border=\"false\" frameborder=\"0\">
      <frame name=\"spil\" scrolling=\"no\" noresize src=\"dinside.htm\" target=\"aktion\"
      marginwidth=\"0\" marginheight=\"0\">
      <frame name=\"rekord\" scrolling=\"no\" noresize src=\"gemt.htm\" marginwidth=\"0\"
      marginheight=\"0\">
  </frameset>

  <noframes>

  <body>
  <p>This page uses frames, but your browser doesn\'t support them.</p>
  </body>
  </noframes>

</html>

gemt.htm:

<html>
<body BGCOLOR=\"#A8C9EA\" leftMargin=0 topMargin=0 marginheight=0 marginwidth=0 onLoad=\"setTimeout(\'launch()\', 100000);\" >

<script language=\"JavaScript\">
<!--
    function launch(){
location=\"gemmerspil_slut.asp\";
    }

// -->
</script>

Avatar billede el_gnu Nybegynder
05. november 2000 - 10:20 #3
Det kan også gøres med en applet, men brugeren vil stadig have muligheden for at lukke appleten.
Og jeg må give erikjacobsen ret, hvorfor genere sine brugere på den måde?
Avatar billede chickababy Nybegynder
05. november 2000 - 11:54 #4
hej igen,

står og overvejer om jeg skal gi de 300 points til stigc?

hvorfor generere brugeren på den måde... alle hadder popup men jeg har \"exittraffic\" til en enkelt side og det giver mig over 5000 unikke besøg på den måde..... og den ene af mine sponsorer betaler pr. impression.....

med dette script ville det ik se ud til at det var min side der poppede op... :-)

fandt lige scriptet på www.trixscripts.com ...

JEG er stadig interesseret hvis nogen kan klare udfordringen...

MVH
chickababy
Avatar billede nixen Nybegynder
05. november 2000 - 14:33 #5
ummmm.. det kan ikke laves i script(på nær hvad erikjakobsen og stigc skriver), og uden at kende ret meget til appletter tvivler jeg på at de kan gøre hvad du vil have (det overskrider \'sandkasse-reglen\' for hvad en browser kan og ikke kan).
Hvis de kære israelere kan kan det næsten kun være ved at udnytte et hul i sandkassen, der så sandsynligvis vil være begrænset til enkelte browser-versioner.

Ud over det... Helt ærligt, har du tænkt over hvad du er med til at gøre ved at implementere en sådan løsning? Jeg er sgu\' ærligt talt ret ligeglad med hvor mange unikke brugere og pageimpressions din sponsor får og hvormange penge du får ud af det... Det er snask som det du søger der er med til at gøre nettet et ringere sted at opholde sig - og på den måde gøre det sværere for folk som erikjacobsen, stigc, elgnu, mig selv og dig at tjene til føden.
\"Du skal ikke gnave på den gren du selv sidder på!\" ;-))
Avatar billede chickababy Nybegynder
05. november 2000 - 16:09 #6
Hej nixen,

grunden til at jeg vil gøre det er, at danskere hader popups.....

jeg kørte en poll [1500 afgav stemmer] på den engelske/danske version af siden.... her er the results:
på den engelske var der over 60% der fandt det ok at bruge en exitpopup så længe det kun var en enkelt!
på den danske side var der 14% der fandt det ok...

men om danskerne kan li det eller ej så er exittraffic en genial måde at få gang i ens side på!

og nej det er ik en pornoside!

ødelægge det for os selv? hmmmm der er jeg uenig for jeg har brugt min strategi på 5 forskellige sites og alle er store sites idag!

men nå stigc får pointsene hvis der ingen er der kan klare scriptet [som er muligt i alle 4.0 browsere og over]

knus
chickababy
Avatar billede stigc Nybegynder
05. november 2000 - 16:16 #7
Jeg er ret sikket på at det de tilbyder for 100$ er tricket med den skjulte frame. Hvis der var et hul i en browser, hvade vi nok hørt om det! Hvis du har brug for ekstra hjælp til at implementere det på din side, så bare spørg!

tallet der angiver hvor mange sekunder den skal vente med at kalde den nye side er i milliskeunder: Dvs. 100000 = 100 skeunder!
Avatar billede nixen Nybegynder
05. november 2000 - 17:41 #8
chickababy>> All right, jeg kommenterede bare ud fra at jeg selv ville blive fff* irriteret hvis jeg blev redirectet et sted hen efter at have skrevet en adresse eller lign. Hvis det virker for dig er det vel ok - det var nu ikke for at svine dig :)
Avatar billede chickababy Nybegynder
05. november 2000 - 18:41 #9
nixen>>
:-)

alle har jo sine meninger og sådan skal det være!

Tak for hjælpen!

Til stigc:
hvis du gider så kontakt mig lige på costabravastrand@yahoo.dk

u got the points:-)

thanx 2 u all!

Chickababy