Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 10:06 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

overfør menu til anden frm i forms

Når man har oprettet en menu i menu editor, hvordan loader man så menuen over i en ny frm.
Det er kun menuen, jeg er interesseret i at loade.
Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2003 - 10:13 #1
Så vidt jeg kan se skal man oprette den i hver form......

Men tester lige noget vender lige tilbage.....
Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2003 - 10:19 #2
Hvis du åbner din form i Notepad eller en anden text editor, så kan du finde noget kode, der ligner dette :

Begin VB.Menu Tester
Caption        =  "Tester"
  Begin VB.Menu Tester1
      Caption        =  "Tester1"
  End

Og det kopiere du, og åbner din anden form i text editor og paster det ind i den samme sted som du tog det fra i første form og så vupti....

/Tubber
Avatar billede Noone Nybegynder
19. februar 2003 - 10:26 #3
Det kan sikkert også gøres med noget kode så man slipper for at skulle vedligeholde en menu i alle forms..
Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 10:30 #4
Hej tubber. Fræk metode, men det det er kodedelen jeg er interesseret i, da jeg ellers med mange frm kan få et være hus med at holde styr på menuen samt den subs.

mvh
Brock
Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2003 - 12:32 #5
Når jeg kigger igennem VB kan jeg ikke få koden frem for selve Menu'en i den enkelte form så jeg kan ikke se at det skulle kunne lade sig gøre sådan...:O(
Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 12:41 #6
:(
Selvom svaret ikke er det jeg er på jagt efter, vil jeg under alle omstændigheder give dig 50 point for dit bud, da det letter arbejdet med menuerne noget. Hvis du imellemtiden finder en løsning er jeg selvsagt lutter øre :)

mvh
brock
Avatar billede tubber Juniormester
19. februar 2003 - 12:58 #7
Ellers kan du kode dig ud af det med en macro der går ind og åbner alle forms i dit projekt som txt og læser menuen fra din form1 og sætter den ind i de resterende forms...???
Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 13:01 #8
Tak skæbne ;)
Det er som sagt loading kode jeg er ude efter, hvis det da eksisterer ?

mvh
Brock
Avatar billede olet Nybegynder
19. februar 2003 - 13:51 #9
Du kan også overveje at anvende et alternativ til VB's menueditor, som også giver dig det nye XP look. Med den kan du smide koden til at generere menupunkter på module level og genbruge det i de forskellige forms.

Udover at det fungerer godt, er det også gratis.

Se http://www.vbsmart.com
Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 14:08 #10
Hej Olet.

Det ser spændende ud :) - hvis du vil være venlig at vise, hvordan modul.bas koden skal se ud og loades i formen er jeg vist kommet i mål !!!

mvh

Brock
Avatar billede olet Nybegynder
19. februar 2003 - 14:37 #11
Jo, men du må jo følge vejledningen til komponenten og bygge dine menukald efter dit behov.

Når denne del af koden er klar, så laver du en Public Sub i modul.bas og kalder den fra din Form's Load event, fx

modul.bas

Public Sub MakeMenu(objMenu)

  With objMenu
    .
    . objMenumenu code goes here
  End With

End Sub

form1.frm:

Private Sub Form_Load()

  Call MakeMenu(objMenu) 'objMenu er en ref til din form's menu OCX

End Sub
Avatar billede brock Nybegynder
19. februar 2003 - 15:10 #12
Ja, så fik jeg den... stirrede mig lige blind på objMenu :)

Tak til alle

til dig tubber er der 50 point her for indsatsen
http://www.eksperten.dk/spm/319317