Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
19. februar 2003 - 03:47 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Exec giver ingen output

Jeg har prøvet at få exec() og system() til at virke men det ser ud til at det enten ikke er aktiveret eller at der er en eller anden anden fejl.

fx:
$ip = exec("ipconfig");

Hvad kan jeg gøre for at få det til at virke...

Det skal siges at jeg også har prøvet med den fulde sti, ping og andre programmer..

P.s. Det er en windows xp jeg tester på..
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 06:08 #1
Det kan vaere fordi safe_mode er slaaet til.
Avatar billede Slettet bruger
19. februar 2003 - 06:08 #2
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
19. februar 2003 - 11:45 #3
Safe mode er ikke slået til...
Avatar billede nyhjem Nybegynder
19. februar 2003 - 17:05 #4
$test = exec("ipconfig");
print $test;

Det virker på windows 2000
Avatar billede swaxi Nybegynder
19. februar 2003 - 17:27 #5
brug backticks. ex.:
    $command = 'ipconfig';
    $result = `$command`;
    echo $result;
Avatar billede tefcke Nybegynder
19. februar 2003 - 20:31 #6
Vil forslå shell_exec():

$test = shell_exec("ipconfig");
print("<PRE>");
print_r($test);
print("</PRE>");
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
20. februar 2003 - 00:26 #7
Jeg har nu testet dem alle.. Kan ikke få noget af det til at virke..

Jeg har testet på både windows 2000 og på windows xp..

begge er med php version 4.3.0
Avatar billede nyhjem Nybegynder
20. februar 2003 - 17:29 #8
jeg kører php version 4.2 og har også testet alle mulighederne beskrevet her både på Unix linux og Windows2000, og det hele virker*S*

Tror måske din php er konfigureret forkert
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
20. februar 2003 - 21:40 #9
Jeg har lige installeret den. Den eneste konfiguration jeg har lavet er at tilføje gd2 extension. Jeg har installeret PHP på en del maskiner nu og har ikke haft problemmer før 4.3.0
Avatar billede tefcke Nybegynder
20. februar 2003 - 22:57 #10
jeg har også tjekket dam alle i windows/unix (PHP/4.3.0). Så jeg tror du lige skal kigge på din apache/php conf.

Vil lige tilføje at exec() (hos mig) kun smider dem sidste linie ud af det externe program den kalder!
Avatar billede nyhjem Nybegynder
21. februar 2003 - 13:33 #11
Du kan prøve at slå safe_mode fra hvis du ikke allerede har gjort det, og se hvad der så sker.
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
24. februar 2003 - 11:35 #12
Som jrg sllerede har skrevet er safe mode ikke slået til.

Jeg har prøvet at geninstallere php men uden held. Oh ja jeg har overskrevet min php.ini og jeg har også checket at den ikke er i safe mode.
Avatar billede nyhjem Nybegynder
24. februar 2003 - 17:45 #13
Dvs. du har rettet i php.ini og sat safe_mode til off, for i alle nye versioner af php er safe_mode jo som standard sat til on.
Hvis der på ingen måder er noget der virker, vil jeg foreslå dig at se din apache igennem. bruger du vituelle hosts og har ændret php konfigurationen for de enkelte hosts?
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
24. februar 2003 - 19:18 #14
Den er ikke sat til safe mode som standard.

Eller det kalder du måske det her:

; Safe Mode
;
safe_mode = Off
Avatar billede sylvesternielsen Nybegynder
25. februar 2003 - 15:22 #15
Jeg lukker
Avatar billede nyhjem Nybegynder
25. februar 2003 - 17:03 #16
Så er det en gammel version af PHP du bruger*G*