Avatar billede lagermus Nybegynder
18. februar 2003 - 17:59 Der er 10 kommentarer

Applet i xhtml med object-tag

Hejsa,

Jeg har problemer med at få vist min applet ved brug af et object-tag.

Jeg har prøvet mig frem med

<object id="client" classid="clsid:8AD9C840-044E-11D1-B3E9-00805F499D93" style="width:500; height:500">
    <param name="code" value="TicTacApplet.class" />
    <param name="codebase" value="java/tictac"/>
</object>

Java konsollen melder at den ikke kan finde klasse-filen. Jeg ved appletten virker, da jeg godt kan benytte <applet>

Nogen som kan vise mig hvordan jeg får det til at virke?

/myglegaard
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
18. februar 2003 - 20:30 #1
Avatar billede magoo20000 Nybegynder
18. februar 2003 - 20:34 #2
Avatar billede lagermus Nybegynder
18. februar 2003 - 22:59 #3
det har jeg nu, men jeg er ikke kommet så meget videre
Avatar billede steel Praktikant
24. februar 2003 - 10:43 #4
Du skal ikke have '.class'-extension'en på.
Avatar billede steel Praktikant
24. februar 2003 - 10:47 #5
Og husk pakke-navn, hvis klassen har en sådan deklaration:

<APPLET CODE="dk.wmdata.egf.pikachu.PikachuApplet"
        ARCHIVE="images/pikachu.jar"
        WIDTH=250 HEIGHT=300>
</APPLET>
Avatar billede lagermus Nybegynder
24. februar 2003 - 11:13 #6
>>Steel

Jeg har brug for at få det til at virke med et obejct tag. Jeg kan godt bruge <applet>, men det kan ikke umiddelbart valideres op mod xhtml 1.1 standarden.
Avatar billede steel Praktikant
24. februar 2003 - 11:21 #7
Okay - istedet for CODE="dk.wmdata.egf.pikachu.PikachuApplet"
skriver du så <param name="code" value="dk.wmdata.egf.pikachu.PikachuApplet"/>
osv.
Avatar billede lagermus Nybegynder
24. februar 2003 - 11:54 #8
jeg vil meget gerne se dit forslag i dets fulde længe. Kan du ikke skrive det:

Der er ingen pakke struktur. Filen hedder TicTacApplet.class, og stien er java/tictac...
Avatar billede steel Praktikant
24. februar 2003 - 12:27 #9
Nej.

Jeg har nu givet nok hints til, at du selv burde kunne fikse problemet. (der jo kun har noget med relative stier at gøre)
Avatar billede lagermus Nybegynder
24. februar 2003 - 12:50 #10
okay, så bikser jeg videre med det. Jeg er dog ikke kommet ret meget længere.