Avatar billede killerfly Nybegynder
18. februar 2003 - 13:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hjælp til sql server

Jeg sider og prøver at tilgå en SQL Server, men den driller for vildt.

1.    Så jeg ville gerne vider og denne kode er helet ude at kurs:

<%@ Import Namespace="System.Data" %>
<%@ Import Namespace="System.Data.SqlClient" %>
<script Language="c#" runat="server">
  void Page_Load()
  {
    string strConnection = "user id=hej;password=test;";
    strConnection += "initial catalog=testDb;data source=(local);";
    strConnection += "Connect Timeout=30";
    data_src.Text = strConnection;
    SqlConnection objConnection = new SqlConnection(strConnection);
    try
    {
      objConnection.Open();
      con_open.Text="Connection opened successfully.<br />";
      objConnection.Close();
      con_close.Text="Connection closed.<br />";
    }
    catch (Exception e)
    {
      con_open.Text="Connection failed to open.<br />";
      con_close.Text=e.ToString();
    }
</script>
<html>
  <body>
  <h4>Testing the data connection
  <asp:label id="data_src" runat="server"/></h4>
  <asp:label id="con_open" runat="server"/><br />
  <asp:label id="con_close" runat="server"/><br />
  </body>
</html>
2.    så har jeg set at man kan, lige dette inde i Web.config
a.    så er spørgsmål bare hvordan til gøre jeg det så fra min  asp.net sider i c# ???
<appSettings>
    <add key="conn_str" value="server=(local); uid=sa;
    pwd=vejle2;database=skanska" />
</appSettings>
Avatar billede guidmaster Nybegynder
18. februar 2003 - 14:15 #1
For at læse din key ind skal du bruge:
String dns = Configuration.ConfigurationSettings.AppSettings("ConnectionString");
Du kan se mere på:
http://www.dotnetforum.dk/forum/showpost.aspx?PostID=8
Avatar billede killerfly Nybegynder
19. februar 2003 - 10:24 #2
Testing the data connection Integrated Security=SSPI;initial catalog=Northwind;data source=(local);Connect Timeout=30
Connection failed to open.

System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server does not exist or access denied. at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() at ASP.sql_connection_aspx.Page_Load() in http://localhost/ch12/sql_connection.aspx:line 13
Avatar billede guidmaster Nybegynder
19. februar 2003 - 10:40 #3
Jeg mener det har noget at gøre med den måde din sql server er sat op. Det er vist noget med at den bruger konto der herdder DOMAIN\ASPNET ikke har adgang til din database - Så jeg vil nok prøve at bruge den connectionstring som du angiver i din eksempl kode.
Avatar billede killerfly Nybegynder
19. februar 2003 - 10:44 #4
jeg for den sdamme fej den fejl

Testing the data connection user id=hej;password=test;initial catalog=Northwind;data source=(localhost);Connect Timeout=30
Connection failed to open.

System.Data.SqlClient.SqlException: SQL Server does not exist or access denied. at System.Data.SqlClient.SqlConnection.Open() at ASP.sql_connection_aspx.Page_Load() in http://localhost/ch12/sql_connection.aspx:line 13
Avatar billede z42cool Nybegynder
26. februar 2003 - 22:30 #5
Tja, hvis du er helt sikker på at der er et login hej/test i din sql server, så kan jeg kun komme på at prøve uden paranteserne, altså:

user id=hej;password=test;initial catalog=Northwind;data source=localhost;Connect Timeout=30

Du skal dog være opmærksom på at hvis din database har et instansnavn så skal "data source=host\instance name".
Avatar billede killerfly Nybegynder
27. februar 2003 - 10:43 #6
z42cool hvordan tjeker jeg om der er et login hej/test i min sql server og hvordan oprater jeg en ???
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. februar 2003 - 10:48 #7
Det gør du vha. enterprise manager. Hvis du ikke har en fuld SQL server, men kun en MSDE og derfor ingen client tools == ingen enterprise manager, så bliver du nødt til at gøre det programmatisk, men det er lidt bøvlet!
Avatar billede killerfly Nybegynder
27. februar 2003 - 10:50 #8
jeg har kun MSDE så kan du sige mig hvordan man gøre det programmatisk
Avatar billede z42cool Nybegynder
27. februar 2003 - 11:02 #9
\prgrammer\microsoft sql server\mssql$instance\binn eller lignende indeholder et tool der hedder osql

osql -S server\instance -U username (hvor du selvfølgelig erstatter server, instance og username med dine værdier)

Så indtaster du password

Nu kan du vha:

exec sp_helpuser
go

få vist en oversigt over brugerkonti i databasen!
Avatar billede killerfly Nybegynder
20. marts 2003 - 13:33 #10
jeg lukker spørsmål