Avatar billede draeber Nybegynder
17. februar 2003 - 18:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Tastatur probs i RH 8.0

Hej

Jeg kører med RH 8.0 på forskellige maskiner. På en del af dem kan jeg ikke skrive f.eks. @
Der kommer i stedet til at stå 0@
Det vil altså sige, at når jeg trykker Alt Gr ned, for at lave et '@' eller lign. sætter den først et '0' (nul)
Det kan man selvfølgelig lære at leve med, men nu har nogen af mine brugere åbenbart valgt at have nogle af disse specialtegn i passwords, og det er da også h.... irriterende, når man sidder og arbejder ved maskinen.
Problemet eksisterer både i og uden for GNOME/KDE

Nogen forslag????
Avatar billede abpdk Nybegynder
23. februar 2003 - 02:37 #1
Har du tjekket at tasteturtypen stemmer overens med opsætningen i din XF86Config fil?
Avatar billede darios Nybegynder
26. februar 2003 - 12:11 #2
Du skal checke følgende i din /etc/X11/XF86Config fil.

Section "Keyboard"
    Protocol    "Standard"
    AutoRepeat  500 5
    LeftAlt        Meta
    RightAlt        Meta
    ScrollLock      Compose
    RightCtl        Control
    XkbRules    "xfree86"
    XkbModel    "pc105"
    XkbLayout  "dk"
    XkbVariant  "basic"
    # XkbOptions  ""
EndSection

Det skulle gerne virke på RH8.0 :-)
Avatar billede draeber Nybegynder
03. marts 2003 - 22:47 #3
>>darios
Sådan en fil har jeg slet ikke... Men er det ikke også kun, hvis jeg har grafisk brugerflade installeret???
Avatar billede abpdk Nybegynder
03. marts 2003 - 23:36 #4
Jo, men du skrev jo Gnome/KDE.
Avatar billede draeber Nybegynder
03. marts 2003 - 23:44 #5
nårh ja, det gjorde jeg jo også... Det er fordi jeg har problemet flere steder... Jeg har bare kun adgang til en tekstbaseret lige nu! :-) Undskyld...
Jeg skrev jo også at det var både i og uden for grafisk brugerflade. Men pyt med det...
Er der ikke nogen tilsvarende til tekstbaseret, som jeg kan kigge i???
Avatar billede draeber Nybegynder
05. maj 2003 - 10:12 #6
Det lader ikke til, at der er flere løsningsforslag.

Lukker og slukker