Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 09:57 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Ændring af properties i dokumenter

Hej.
Jeg ønsker at ændre firmanavn i et dokuments properties permanent, således at jeg ikke manuelt skal ind og overskrive det gamle firmanavn.
Hvordan gøres dette i MS-Office ?
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. februar 2003 - 10:05 #1
Hvor står det firmanavn som du snakker om? Inde i selve dokumentet? eller bare i egenskaber?
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 10:07 #2
Firmanavnet står i
File
Properties
Summery.
Avatar billede ladyhawke Novice
17. februar 2003 - 10:21 #3
Så vidt jeg kan se er det de registrerede brugeroplysninger du vil ændre i... (det er derfra Word finder firmanavn etc.
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 10:25 #4
Nej. desværre. Der ER allerede ændret i registry (alle steder i registreringsdatabasen). Så det må være en Office-ting.
Avatar billede lwi Nybegynder
17. februar 2003 - 10:34 #5
Der er ikke noget at gøre - andet end at gå ind på hvert enkelt dokument (højreklikke på det og vælge filer, properties og summery - og ændre firmanavnet her)
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 10:40 #6
Det kan ikke være rigtigt, at der ikke er noget at gøre. Data må jo stå et sted
Avatar billede ladyhawke Novice
17. februar 2003 - 10:42 #7
Her er hvad Microsoft siger:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;290528

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;280546

BTW lwi>> mig bekendt kan en reinstall hvor det nye navn bruges løse problemet, eventuelt ved at afinstallere helt først...
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 10:57 #8
Jeg har tjekket og prøvet linkene. Desværre er det kun brugernavn og ikke firmanavn, man kan ændre på denne måde.
Close....but no cigar. :o)
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. februar 2003 - 11:02 #9
Så må du bruge 1/2 time på at afinstallere Office for derefter at geninstaller. Nu skulle du så meget gerne kunne ændre firmanavnet. Får du ikke valget denne gang, må du ned i regedit og fjerne alle henvisninger til Office ved hjælp af søgeordet Office delete alt hvad du finder og på den igen.
Avatar billede lwi Nybegynder
17. februar 2003 - 11:04 #10
Hvis dokumentet er oprettet og gemt, mener jeg bestemt, at man bliver nødt til at ændre oplysningerne for hvert enkelt dokument
Avatar billede Lennart Garbarsch Nybegynder
17. februar 2003 - 11:13 #11
Jeg fandt selv løsningen. Og den virker !
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;233499

To change the company name displayed in the Office programs, follow these steps:
Click Start, and then click Run.
In the Open box, type regedit and click OK.
Locate and select the following key for the appropriate operating system.
In Microsoft Windows 95, Microsoft Windows 98, Microsoft Windows Millennium Edition (Me), Microsoft Windows NT, and Microsoft Windows 2000, select
HKEY_LOCAL_MACHINE\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Uninstall\GUID

where GUID is the Product Code for the version of Office that is installed, for example, {00000409-78E1-11D2-B60F-006097C998E7}.

More than one GUID may be listed under the Uninstall subkey. If more than one GUID is listed, select each GUID until you find the one that has the correct product name listed for the DisplayName value, for example, "Microsoft Office 2000 Premium."
In Microsoft Windows XP, select
HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Installer\Userdata\SID\Products\GUID\InstallProperties

where SID is related to the logged-on user, and where GUID is the Product Code for the version of Office that is installed, for example, {00000409-78E1-11D2-B60F-006097C998E7}.

More than one GUID may be listed under the InstallProperties subkey. If more than one is listed, select each GUID until you find the one that has the correct product name listed for the DisplayName value, for example, "Microsoft Office XP Premium."
If the RegCompany name entry exists in the Name column, proceed to step 7.
On the Edit menu, click New, and then click String Value.
Type RegCompany and then press ENTER.
In the Name column, double-click RegCompany.
Change the text in the Value data box, and then click OK.
Locate and select the following key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Common\UserInfo

On the Edit menu, click Rename.
Type OldUserInfo and then press ENTER.
Locate and select the following key:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\9.0\Word\Data

In the left pane, right-click Data, and then click Delete. Click Yes to confirm the deletion of the key. This deletes the company name for all new Word documents.
On the Registry menu, click Exit. When you start an Office program, the company name that is displayed reflects the change that you made in step 8.
To Change the User Name Information
You can change the user name information in Microsoft Excel 2000, Microsoft PowerPoint 2000, and Microsoft Word 2000. You only have to change the user name in one of the programs to change it for the other Office 2000 programs. To change the user name information, follow these steps:
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. februar 2003 - 11:13 #12
lwi>>> det har du fuldstændig ret i. Det kommer kun til at gælde for nye dok. de gamle skal manuelt ind og rettes hver især.

Rigtig god fornøjelse
Avatar billede aovergaard Nybegynder
17. februar 2003 - 11:21 #13
Godt for dig, og tak for oplysningen til os andre hvis vi skulle komme ud for det samme. :-)