Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 22:21 Der er 29 kommentarer og
5 løsninger

Har jeg gjort det godt?

Jeg er nu endelig blevet "færdig" med et komplet nyt design og har omstruktureret hele min hjemmeside.

I den forbindelse vil jeg selvfølgelig gerne høre fra jer om jeg har gjort mit arbejde godt.

Siden skulle(har testet som besat) være fejlfri nu, men man ved jo aldrig.

Skulle I opdage en fejl så gør mig venligst opmærksom derpå.

Nå, men lad mig få dommen. :-)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 22:21 #1
http://webguider.dk til dem der ikke kender siden :)
Avatar billede bufferzone Praktikant
16. februar 2003 - 22:25 #2
Pænt og rent design. Jeg synes dog der er for lidt forskel på tekstens overskrifter, links og almindelig tekst. Jeg kan godt se at det er svært at gøre så renheden ikke forsvinder, jeg kunne dog godt tænke mig lidt mere fremhævning af overskrifterne
Avatar billede ahv Nybegynder
16. februar 2003 - 22:26 #3
Cool måde at stille det op på, det er virkelig godt :o)
Jeg har ingen rettelser, den side er bare i top

11-13@13
Avatar billede oasen Nybegynder
16. februar 2003 - 22:42 #4
Sindsygt flot design!!
Det eneste jeg lige kan finde på at kritisere er din pil ved "Du er her -->"
Det bør være den samme pil, som du bruger helt ude til venstre.
Avatar billede cozey Nybegynder
16. februar 2003 - 22:42 #5
7@13 -da jeg synes siden er flot, men ikke indeholder noget "svært"(Nyskabende) overhovedet.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 22:47 #6
oasen>Det er fordi teksten er lydere i den linie. ;)

cozey>Jeg syntes nu det var svært at lave ;)

bufferzone>Tja, men jeg har svært ved at finde andre kombinationer, der hænger bedre sammen en de nuværende.

Forslag modtages dog gerne.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 22:47 #7
lydere = lysere
Avatar billede morten123456 Nybegynder
16. februar 2003 - 22:48 #8
det er et mega sejt design
ingen fejl eller noget..
har rettet siden fuldt ud har brugt LANG tid på det..
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 22:57 #9
Jeg forstår ikke lige hvad du mener med:
"har rettet siden fuldt ud har brugt LANG tid på det.."
Avatar billede viciodk Praktikant
16. februar 2003 - 22:58 #10
Vovet nok at du har lavet den i XHTML, men ellers har jeg ikke nogen kommentarer til selve koden. Jeg synes du har sat de forkerte ting i fokus på din side og man bliver nødt til at læse forsiden igennem for at finde frem til artiklerne som klart er det væsentligste (og IKKE Konkurrencer eller Nyhedsbreve, jeg går et andet sted hen hvis jeg vil deltage i konkurrencer :]). Jeg har set man kan benytte søgemaskinen, men hvis man ikke leder efter en artikel om et specifikt emne, men man bare surfer forbi, så er din side aldeles uinteressant. Siden kan lige akkurat ses på en 800x600 skærm (som bruges på ca. 49 % af alle skærme og derfor er det mest udbredte), men der er alligevel både lodrette og vandrette scrollbars på forsiden - ikke godt. Du skal som et minimum afskaffe den vandrette og det vil ikke gøre noget hvis du deler indholdet på forsiden op i mindre afsnit, så der ikke er så meget scrollbar i lodret retning. Ellers synes jeg siden er lidt kedelig - jeg har aldrig kunne lide sider med sort baggrund... Du skal have mere orden på dine overskrifter for nogle gange er der et enkelt linjeskift efter overskrifterne og nogle gange er der et eller to... Under Søg skal du gøre mellemrummet større mellem selve boksene og teksten inden i boksene. Forresten behøver du ikke lave den effekt med boksene vha. billeder, du kan også lave det vha. CSS!

Der er desværre meget designmæssigt du kan arbejde videre med, ærgerligt for det ser ud som om du har brugt meget lang tid på siden (programmeringsdelen i hvert fald).
Avatar billede marklin Nybegynder
16. februar 2003 - 23:17 #11
ved godt det lyder lidt dumt..men hvad for et program har du brugt til at lave de flotte billeder?

tak på forhånd
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:19 #12
viciodk>Så ses siden uden scroll forneden i 800X600

Jeg kan godt lide sort ;)

Kigger lige på resten af dine punkter.
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 23:27 #13
Rigtig god er den.

Der er ikke så meget at komme efter, det er nemt at navigere rundt, siden ser godt ud, og de gængse opdaterede browser er fint med. Den ros skal du ha'!

Hvis jeg skal komme med noget kritik (og det skal jeg jo), er det:
1: dine fieldsets mangler "padding" i Opera (7).
2: Når nu din top grafik er så skideflot og ikke mindst originalt, så synes jeg at "webguider.dk" billedet falder lidt igennem. Det holder ikke resten af stilen.

Mvh. iøvrigt.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:34 #14
pelkjaer>2. Tell me about it ;) Det er pt. den store synder. Måske skulle jeg bare droppe at have noget stående der.

1. padding i Opera...hmmmm how much?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 23:40 #15
5-7 px vil jeg tro hvis det skal minde om IE. Nu står indholdet klæbet til kanten/fieldsettet.

Mht. billedet - har du prøvet uden det photoshop filter? Det er det værste.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:44 #16
viciodk>Nu har jeg ændret forsiden, så den ikke fylder så meget. Er det bedre?
PS virker kun hvis man ikke allerede har tilpasset forsiden.

pelkjaer>Jeg har fjernet teksten, er det bedre;) (kræver nok lige et tryk på opdater eller F5)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 23:46 #17
Jep det er kønnere. Du kunne evt. forsøge med et lille "webguider.dk" uden filter øverst til venstre i det røde.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:49 #18
pelkjaer>Er padding ok nu?
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:51 #19
viciodk>Jeg er ikke helt med på hvad du mener med:
"Forresten behøver du ikke lave den effekt med boksene vha. billeder, du kan også lave det vha. CSS!"
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
16. februar 2003 - 23:53 #20
Yup :)
Men hov - du må da gerne style dine input knapper.
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:55 #21
pelkjaer>Åh, det er jeg ikke så ferm til ;)
Avatar billede viciodk Praktikant
16. februar 2003 - 23:55 #22
Jep, så fik du udryddet den vandrette scrollbar og nu ser det meget bedre ud. Du mangler lige at få den fjernet helt fra "Søg", men ellers ser det fint ud ;o)
Avatar billede viciodk Praktikant
16. februar 2003 - 23:58 #23
"Forresten behøver du ikke lave den effekt med boksene vha. billeder, du kan også lave det vha. CSS!" <-- Glem det! Jeg fatter ikke XHTML og jeg har nok (eller nærmere "helt sikkert") misforsået noget ;)
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 23:58 #24
viciodk>Søg rettet ;)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. februar 2003 - 00:00 #25
Mon ikke dette ser godt ud på din side - tror jeg:

.buttons {
    background-color: #CCCCCD;
    font-family: Tahoma, Verdana, Arial, sans-serif;
    font-size: 10px;
    background-position: center center;
    font-weight: bold;
    color: #333333;
    height: auto;
    width: auto;
}
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 00:02 #26
pelkjaer>Kan man bruge:
button {
}

Eller skal man lave class="buttons" på alle knapper?
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. februar 2003 - 00:05 #27
Så skal du sige input {} - men det er muligt du har noget andet det påvirker.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 00:08 #28
Så er der buttons ;)
http://webguider.dk/nyhedsbrev.asp

Jeg havde heldigvis forudset at jeg måske ville style mine formknapper så de havde næsten alle class="button" :)
Avatar billede pelkjaer Nybegynder
17. februar 2003 - 00:11 #29
meget bedre :)
Avatar billede viciodk Praktikant
17. februar 2003 - 00:13 #30
I menuen øverst står "Log Ind!", "Bliv medlem" og "Nyhedsbrev" lidt for langt til højre! Ville det ikke være bedre at lave toppen i en tabel med baggrundsfarve i stedet for at bruge én stort billede?
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 00:48 #31
Tak for hjælpen.
Avatar billede viciodk Praktikant
17. februar 2003 - 00:55 #32
Så lidt, schulze ;o)
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 16:18 #33
Nu har jeg vist fået rettet de sidste bug's.
Jeg har også ændret en smule på layoutet af programmæssige årsager.
Men jeg tror den er ved at være der nu.
Avatar billede Slettet bruger
17. februar 2003 - 19:46 #34
pelkjaer>Kan man lave <fieldset> i et lignende passende design med CSS som buttons?

Jeg har prøvet lidt, men det blev ikke så pænt.
Jeg opretter gerne et spm. med point til dig for ulejligheden efterfølgende. ;)