Avatar billede prebenged Nybegynder
16. februar 2003 - 11:36 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Gå en tur i huset

Heysa,

Hvordan får jeg kameraet til at "køre" en tur igennem det hus jeg lige har siddet og bygget?
Jeg har prøvet det engang for længe siden, men kan ikke huske det, så helst en ordentlig beskrivelse :)

Tak!
Avatar billede olemunk Nybegynder
16. februar 2003 - 13:21 #1
Tegn en spline som dit camera linkes til (spot- eller freecamera). Instil animationsfunktionerne (Længde mm.) Aktiver animationsknappen. Flyt ani-kurseren et antal billeder, der dækker forløb 1. Flyt camera og evt. spot eller objekter, som ses af cameraet (kan evt. animeres selvstændigt). Gentag, dvs. flyt kurseren og flyt camera indtil du har opbrugt hele animatinens længde (Antal billeder). Slå ani-knappen fra. Kør animationen. Render i avi-format.
Venligst Ole
Avatar billede prebenged Nybegynder
16. februar 2003 - 16:05 #2
Hey.
Jeg kan ikke få linket kameraet til min spline. Og hvor finder jeg den ani-kurser?
Avatar billede olemunk Nybegynder
16. februar 2003 - 20:24 #3
Du finder "Helpers" i højre sidemenu. Tryk på "Dummy". Placer dummy'en på splinen i alle 3 koordinater. Placer et camera på dummien. Linkværktøjet finder du i den 3. af de øverste værktøjslinier. Den hedder "Select and link". Tryk. Derefter trykker du på cameraet med venstre musetast, holder knappen nede og trækker den til dummien og slipper. Derefter trykker du på dummien, holder tasten nede og trækker til splinen. Ani-kurseren er den store knap på nederste værktøjslinie med en nøgle på. Forlaget IDG har en udmærket lille bog om at starte på 3D StudioMAX.
Mvh.
Ole