Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 20:45 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

timestamp til dansk

Hej eksperter.

Jeg har på min server mysql. Og har et script som fungere ganske udemærket. Det eneste jeg gerne vil vide er hvordan får jeg den timestamp jeg henter fra sql databasen til at blive vist som noget forståeligt dansk.

Min kode ser sådan ud:

<table><tr>

<?

include("mysql_kk.inc");

$resultat = mysql_query("select * from login");
while($row = mysql_fetch_array($resultat)) {

echo '
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[billetnr].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[kode].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[plads].'</td>';

        if($row[tid] == "20030215191930") { $skriv = "<td align='center'>&nbsp;</td>"; }
        else { $skriv = "<td align='center'>$row[tid]</td>"; }

    echo " $skriv ";

        if(!$row[email])echo '<td>&nbsp;</td></tr><tr>';
        else echo '<td><font face="Verdana" size="2"><b>Solgt</b></td></tr><tr>';

}

?>
Avatar billede maduni Nybegynder
15. februar 2003 - 20:51 #1
i din select stat skal du skrive eks.:

date_format(lastdate, '%d.%m.%Y, %H:%i') as lastdate, ellers kig på phpuniverst.dk dert skulle meget gern stå noget om det
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 20:56 #2
jah .. men jeg vil gerne have et eksempel som passer til mit tilfælde.
Og gerne med den færdige kode :))
Avatar billede maduni Nybegynder
15. februar 2003 - 21:00 #3
select date_format(lastdate, '%d.%m.%Y, %H:%i') as lastdate from login

<td align="center"><font face="Verdana" size="2">".$row[lastdate ]. "</td>
Avatar billede rzj Nybegynder
15. februar 2003 - 21:02 #4
<?

include("mysql_kk.inc");

$resultat = mysql_query("select * from login");
while($row = mysql_fetch_array($resultat)) {

//Her har jeg gjort noget
$formatedTime = date("d. F Y H:i", $row['tid']);

echo '
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[billetnr].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[kode].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[plads].'</td>';

        if($row[tid] == "20030215191930") { $skriv = "<td align='center'>&nbsp;</td>"; }
        else { $skriv = "<td align='center'>$row[tid]</td>"; }

    echo " $skriv ";

        if(!$row[email])echo '<td>&nbsp;</td></tr><tr>';
        else echo '<td><font face="Verdana" size="2"><b>Solgt</b></td></tr><tr>';

}

?>
Avatar billede rzj Nybegynder
15. februar 2003 - 21:03 #5
men det kan godt være at du skal konvertere et MySQL Timestamp til et unix timestamp med:
SELECT UNIX_TIMESTAMP(timestamp_column) as epoch_time FROM table
jvf.
http://www.php.net/manual/en/function.time.php
http://www.php.net/manual/en/function.date.php
Avatar billede maduni Nybegynder
15. februar 2003 - 21:05 #6
jeg bruger "DATETIME"
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 21:07 #7
Well første nævnte rzj fungere ikke.

Det sidste lyder fornuftig. Var også noget i den stil jeg havde forsøgt fra starten af. Men kunne ikke helt få det til at fungere :/
Avatar billede rzj Nybegynder
15. februar 2003 - 21:07 #8
maduni>> +????
Avatar billede maduni Nybegynder
15. februar 2003 - 21:10 #9
+ hvad ???
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 21:20 #10
Nu har jeg forsøgt med:

<table><tr>
<?

include("mysql_kk.inc");

$resultat = mysql_query("select *,UNIX_TIMESTAMP(time) AS tid FROM from login");
while($row = mysql_fetch_array($resultat)) {

$time=$row["tid"];
$date=date("j",$time).'. '.$maaned[date("n",$time)].' ';

echo '
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[billetnr].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[kode].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[plads].'</td>';

        if($time == "20030215191930") { $skriv = "<td align='center'>&nbsp;</td>"; }
        else { $skriv = "<td align='center'>$time</td>"; }

    echo " $skriv ";

        if(!$row[email])echo '<td>&nbsp;</td></tr><tr>';
        else echo '<td><font face="Verdana" size="2"><b>Solgt</b></td></tr><tr>';

}

?>

men nu får jeg blot følgende fejl:

Warning: mysql_fetch_array(): supplied argument is not a valid MySQL result resource in c:\apache\htdocs\test\booking\tis.php on line 9
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 22:22 #11
og sætter jeg en OR DIE(mysql_error()); på
udskriver den følgende fejl:

You have an error in your SQL syntax near 'from login' at line 1
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 01:02 #12
Fik det selv til at virke.
Brugte følgende:

<table><tr>

<?

include("mysql_kk.inc");

$resultat = mysql_query("select * from login");
while($row = mysql_fetch_array($resultat)) {

$year=substr($row[tiden],0,4);
$month=substr($row[tiden],4,2);
$day=substr($row[tiden],6,2);
$hour=substr($row[tiden],8,2);
$minute=substr($row[tiden],10,2);
$second=substr($row[tiden],12,2);

$hest = date("d M Y \\k\\l\\. H:i", mktime($hour,$minute,$second,$month,$day,$year));

echo '
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[billetnr].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[kode].'</td>
    <td align="center"><font face="Verdana" size="2">'.$row[plads].'</td>';

        if($row[tiden] == "20030216003239") { $skriv = "<td align='center'>&nbsp;</td>"; }
        else { $skriv = "<td align='center'>$hest</td>"; }

    echo " $skriv ";

        if(!$row[email])echo '<td>&nbsp;</td></tr><tr>';
        else echo '<td><font face="Verdana" size="2"><b>Solgt</b></td></tr><tr>';

}

?>
Avatar billede Slettet bruger
16. februar 2003 - 01:02 #13
Lukker og slukker