Avatar billede neuro Nybegynder
15. februar 2003 - 20:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Multi-threading

Jeg er igang med at skrive et program, som starter to tråde op ved hjælp af Thread klassen. Der oprettes en ny instans af Thread objektet for hver tråd.

Mit spørgsmål lyder .. Hvordan kan det være, at der kun gives kontrol til den første tråd som startes???

På forhånd tak.

// NeuRo
Avatar billede tuxic Nybegynder
15. februar 2003 - 20:10 #1
Nu er dit spørgsmål temmeligt abstrakt. Men husker du at sleep'e i dine tråde?
Avatar billede neuro Nybegynder
15. februar 2003 - 21:05 #2
Det er også et meget abstrakt spørgsmål.

Vil programmet først give kontrollen videre til den næste tråd, når den første tråd kalder Sleep???
Avatar billede neuro Nybegynder
15. februar 2003 - 21:07 #3
Med mindre den ene tråd kører som Background Thread!?
Avatar billede geminior Nybegynder
20. februar 2003 - 18:54 #4
Hej

Ja du giver jo ikke meget at arbejde med, men lad mig prøve at hjælpe alligevel ;).

1.
Om en tråd er en BackGround thread eller ej anfægter ikke direkte om den får en time slice at køre i eller ej.
Men hvis din Main Thread ikke afventer de tråde den starter, og disse tråde er sat til BackGround, så vil de blive Aborted idet Main tråden exiter.
Dvs. at hvis en sådan tråd enten venter på en resource eller bare sleeper, så vil den ville afbrudt og terminere.

2.
Det er ikke pinedød nødvendigt at kalde Sleep for at videregive kontrol til en anden tråd idet Windows bruger Time Slicing (Preemptive multitasking), dvs alle processer og dermed tråde er garanteret en hvis processor tid.
At det er god praksis at gøre det er en anden snak, så man kan terminere tråden.

Hjælper det dig?
Avatar billede neuro Nybegynder
06. marts 2003 - 22:55 #5
fandt en løsning. har lavet mit eget ThreadPool objekt, som holder styr på hvad mine tråde laver.