Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:17 Der er 22 kommentarer

Variabler til <iframe>

I hvilket omfang kan jeg sende og håndterer variabler til en <iframe>, er der nogen der har noget erfaring med det??

Jeg har et konkret problem men det er lidt kompliceret...

fm
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 18:26 #1
<iframe src="side.php?envariabel=nemlig"></iframe>

andre måder kan jeg ikke forestille mig der er... men det er også lidt skidt at bruge iframes
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:29 #2
Hvorfor er det skidt...

Den løsning har jeg prøvet men den virker ikke...
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 18:31 #3
hvorfor det er skidt...?

Alt det bøvl med variabler kan blive noget være rod når man bruger iframes...
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:33 #4
Ja men design muligheder er væsentlig bedre, hvis bare man kan sikre sig kommunikationen mellem scripts'ne....
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 18:37 #5
ikke hvis du bruger includes.... hvor mange professionelle sider ser du med iframes??
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 18:39 #6
professionelle = store

nok bedre at sige
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:40 #7
hvor mange professionelle sider udviser en designmæssig kvarlitet der kan sætte sig ud f.eks. windows scroll-system...
Avatar billede fixxxer Nybegynder
15. februar 2003 - 18:45 #8
hvor mange skal der til at diskutere iframes?

iframe kan nemt afløses af tabeller, og hvad angår windows scroll-system, kan det nemt overrides med lidt layers og javascript...

drop iframe og brug een stor fucking side :) - så skulle dit querystring problem vist også være løst ;)
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:51 #9
desværre drejer det her om look i ligsåhøj grad som funktionalitet, jeg ved ikke hvor meget du går op i look, men for en del brugere betyder det meget...

hvis jeg kunne scrolle inde fra en tabel var det ok, men jeg er nød til at bruge iframes.... indtil da
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:53 #10
Måske kunne en af jer så give mig en løsning på hvordan jeg sender den samme variable til 2 destinationer (den ene kunne være php_self...)???
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 18:55 #11
du kan da bare lave et et layer inde i tabellen der ser sådan her ud..

<div style="overflow:auto;"></div>

og så indholdet i det layer så scroller den :)
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 18:59 #12
Hmmmm... hvordan siger du jeg får den til at scrolle..???
Avatar billede Slettet bruger
15. februar 2003 - 19:00 #13
ja der kommer da en scrollbar når indholdet fylder mere end højden... husk at definere en højde i den forresten :)
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 19:01 #14
ok
Avatar billede fixxxer Nybegynder
15. februar 2003 - 19:01 #15
sende til to destinationer ? det må være javescript :)

<a href="java script:top.href='helesiden.php?nogetfisher=ja';ditiframe.href='side.php?nogetfisher=ja';">virker det?</a>
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 19:28 #16
hvad med target, iframe'en skal have en target...??
Avatar billede fredney Nybegynder
15. februar 2003 - 19:47 #17
Nej det virker ikke umiddelbart. Jeg bruger sådan her:

<a href="<? echo "java script:top.href='insite_front.php?insite=$data[0]';content.href='insite.php?insite=$data[0]';"; ?>" class="titelgra"><? echo $data[1]; ?></a>

Jeg er ikke haj til javascripts, men forsøgte mig dog med en echo...

fm
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2003 - 04:08 #18
<ole>

Masser af professionelt byggede sites anvender iframes. Jeg kan i det mindste nævne adskillige prisbelønnede sites, der anvender dem ... fra Det Gyldne SnabelA til Guld Løver i Cannes  :)
Iframes har den væsentlige fordel, at også de (flere og flere), der disabler JavaScript også har en mulighed for at se siden. Det er ikke en god idé, hvis siden kun kan ses med JS slået til.
Men en smule omtanke er det ikke synderlig ´besværligt at håndtere variabler til en iframe.
Der er til gengæld en masse religion indvolveret i argumentationerne for og imod iframes ... professionelle har dog ikke de store problemer med at håndtere dem.

/mvh
</bole>
Avatar billede fixxxer Nybegynder
16. februar 2003 - 14:27 #19
lur mig om det her ikke virker?

<a href="java script:top.href='insite_front.php?insite=<? echo $data ?>[0]';content.href='insite.php?insite=<? echo $data ?>';" class="titelgra"><? echo $data[1]; ?></a>
Avatar billede olebole Juniormester
16. februar 2003 - 20:37 #20
Den er helt gal ... hvad er det præcis, du prøver at gøre?
/mvh
Avatar billede fredney Nybegynder
17. februar 2003 - 13:14 #21
jeg vil sende den samme variable til 2 destinationer og den ene er php_self og den anden en <iframe>.....

Ved du noget om det ole??
Avatar billede olebole Juniormester
17. februar 2003 - 22:42 #22
Dette er en simpel udgave af din 'insite_front.php':

<html>
<body>

  <iframe src="insite.php?insite=<?=$_GET['data']?>">

</body>
</html>

Så skal dit link se sådan ud:
  <a href="insite_front.php?insite=<?=$_GET['data']?>" target="_top">LINK</a>

/mvh