Avatar billede massman Nybegynder
15. februar 2003 - 13:26 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Hjælpt til et mirc away script

Har prøvet at kigge en del i mirc.hlp og diverse sites men er gået lidt i stå med et away script...

menu * {
away?: vaek
back: tilbage
}

1) <skal kun vise en af dem af gangen, men kunne ikke få if (%vaek.grund == $null) til at virke mht syntax eller noget>

alias tilbage {
away
echo tilbage efter %vaek.grund - tid: $duration($calc($ctime - %vaek.tid))
unset %vaek.*
}

alias vaek {
set %vaek.grund $?="afk grund:"
if (%vaek.grund == $null) set %vaek.grund away from keyboard
set %vaek.tid $ctime
away %vaek.grund (since $fulldate $+ )
echo afk: %vaek.grund
}

on *:TEXT:$(* $+ $me $+ *):#:{ if (%vaek.tid != $null) { notice $nick afk $duration($calc($ctime - %vaek.tid)) : %vaek.grund } }
on *:TEXT:*:?:{ if (%vaek.tid != $null) { msg $nick afk $duration($calc($ctime - %vaek.tid)) : %vaek.grund } }

2) <kan man ikke lave det omvendt? som det er nu med (%vaek.tid != $null) efter on text så bliver _alt_ tekst testet ligemeget om man ikke er afk... er lidt dumt jo. ville være smartere hvis on text kun blev tjekket når (%vaek.tid != $null).>

3) <antispam begrænsning så der kun kan sendes afkbesked hvert 10. sek til hver person selvom folk spammer ens nick>

4) <automatisk away efter x antal min>

5) <automatisk back ved keypress (vælges af eller på i checkbox eller lign)>

Ved godt det måske virker lettere bare at hente et færdigt script, men synes altid der er alt muligt overflødigt gejl med til dem.
Avatar billede zyberdog Nybegynder
28. februar 2003 - 21:21 #1
menu * {
  $iif($away,$style(1)) away?:vaek_ting
  $iif(!$away,$style(1)) back:vaek_ting
}
alias vaek_ting {
  if ($away) {
    echo -at Tilbage efter $awayreason - Tid: $duration($awaytime)
    away
    halt
  }
  else {
    away $iif($?="afk grund:",$ifmatch,away from keyboard) (since $fulldate $+ )
    echo -a Afk: $awayreason
  }
on *:TEXT:*:*:{
  if ($away) {
    if ($me isin $1-) && ($chan) {
      notice $nick afk $duration($awaytime) : $awayreason
    }
    else {
      msg $nick afk $duration($awaytime) : $awaymsg
    }

;Hvis du vil have forklaret noget kan jeg findes på Quakenet -> #Zyberdog
Avatar billede krissam Nybegynder
29. marts 2003 - 23:12 #2
Zyber dog det hedder da if ($away == $true) ??