Avatar billede pezkalnen Nybegynder
14. februar 2003 - 14:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Digital lyd over ludkort?

Hej jeg har lige købt dette lydkort: http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1414597910

Mit formål med kortet var at udnytte dets digitale udgang til at få dolby digital/dts lyd ud over mit anlæg (enten via mit dvd-drev eller de ac-3 kodet divX film.

Jeg kan godt få udgangen til at fungere men kun i stereo!

Er der nogen der ved om det overhovedet er det rigtigt kort jeg har købt?

Jeg har en digital dts/DD reciever så jeg behøver vel ikke et kort der også understøtter dette vel?
Avatar billede kadann Nybegynder
14. februar 2003 - 15:05 #1
Dit lydkort skal understøtte DTS/DD for at du kan sende signalet rigtigt til din forstærker..

Dit lydkort ser ud til kun at have digital udgang, men ikke understøttelse af DTS/DD desværre.
Avatar billede kadann Nybegynder
14. februar 2003 - 15:06 #2
hov, skulle være svar..
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 15:07 #3
hej så vidt jeg kan se understøtter det det ikke, ovewr den digitale udgang se

Digital Audio.

Enhanced Full Duplex at recording & playback (mono/stereo)
recording and playback of all audio- sources

se evt: http://www.im-pro.dk/default.asp?gruppe=Lydkort
så under in fo om dit lydkort
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 15:07 #4
var ogå et svar :)
Avatar billede pezkalnen Nybegynder
14. februar 2003 - 16:20 #5
Jamen det burde da ikke være nødvendigt at have en dts/DD dekoder i sit lydkort, hvis man har en forstærker der understøtter det.
Hvis dette hvilket.. lydkort kunne så være en mulighed?
Avatar billede brops Nybegynder
14. februar 2003 - 16:35 #6
Avatar billede kadann Nybegynder
14. februar 2003 - 18:23 #7
Du skal jo stadig have et lydkort som understøtter DD/DTS når du smider det til forstærkeren, ellers får du intet ud af det..

Du kan sammenligne det med at sætte en mono-båndoptager til en stereoforstærker.. det får du jo heller ikke stereo ud af, hvis du afspiller bånd. :-)