Avatar billede tussen Nybegynder
13. februar 2003 - 22:49 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

seagate barracuda ..win xp og 98

hmm den er lidt tricky den her under installation får jeg en blå skærm med en fejlmeddelse der hedder pfn_list_corrupt ,og så kommer jeg ikke videre disken er ny en uge gammel jeg kørte ntsf filsystem da den gik ned,så jeg tænkte at jeg ville prøve 98 2 udgave igen da xp kører ustabilt på min,jeg kører fdisk men finder kun 8 giga ud af mine 80 ???? jeg tror der ligger partioner jeg ikke kan se eller hvad siger i jeg kører med et soltek 75drv/-x xp 2000 512 kingston ram audigy lydkort
den kommer også med den her fejlmeddelse irql_not_less_or_equal under installation af xp HJÆLPPPPPPPPP
mvh Tussen
Avatar billede pentium4 Juniormester
13. februar 2003 - 23:46 #1
Har du slettet alle partitioner i Fdisk inden du laved den nye???
Avatar billede pentium4 Juniormester
13. februar 2003 - 23:53 #2
Delpart is a DOS based utility that will remove NTFS partitions from hard drives.
FDISK is unable to remove some types of NTFS partitions.
DELPART can wipe clean a hard drive, and then you can use FDISK to create partitions normally.

Hentes her:  http://www.michalferber.com/downloads/delpart.exe
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. februar 2003 - 00:08 #3
Hvis XP kører ustabilt, så er det enten pga. en dårlig driver eller ustabilt hardware. 98 kan på ingen måde betegnes som stabilt :-)

Lidt søgning på pfn_list_corrupt:

Q. I had a blue screen of death with the error message: PFN_LIST_CORRUPT. I did lots of checking and running in Safe Mode. But I ended up installing a new 120 gigabyte hard drive and reinstalling the original software. I saved my data on the old hard drive and copied it off. Is there a simpler solution?

A. This problem could have been a number of things. You didn't specify if this was a one-time problem or if it reoccurs. PFN is basically the operating system saying the memory stack of a driver is corrupted, the integrity of the system is at stake, so "everyone out of the pool." It could be hardware, a bad software driver or memory.

*******

0x0000004E: PFN_LIST_CORRUPT
This indicates that the memory management Page File Number list is corrupted. This can be caused by corrupt physical RAM.
"How to Troubleshoot a “STOP 0x0000004E PFN_LIST_CORRUPT Error Message {Q291806} Win 2000"

*********

pentium4 har givet svaret vedr. dine partitionsproblemer.
Avatar billede tussen Nybegynder
14. februar 2003 - 00:11 #4
delpart virkede ikke.. Samme prblem. Jeg kan kun finde den som en 80GB hvis jeg kører NTFS, men så går den ned under installation. Den er også blevet sat i en anden maskine, som kører FAT32. Der får men kun mulighed for at formattere i NTFS...
Jeg er stået af.. Min hjerne springer snart..
Avatar billede pentium4 Juniormester
14. februar 2003 - 01:02 #5
Fdisk Does Not Recognize Full Size of Hard Disks Larger than 64 GB

The information in this article applies to:

* Microsoft Windows 98 Second Edition
* Microsoft Windows 98
* Microsoft Windows 95

Symptoms

When you use Fdisk.exe to partition a hard disk that is larger than 64 GB
(64 gigabytes, or 68,719,476,736 bytes) in size, Fdisk does not report the
correct size of the hard disk.

The size that Fdisk reports is the full size of the hard disk minus 64 GB.
For example, if the physical drive is 70.3 GB (75,484,122,112 bytes) in size,
Fdisk reports the drive as being 6.3 GB (6,764,579,840 bytes) in size.

Cause

Fdisk uses some 16-bit values internally to calculate the size of the drive.
Some of these variables overflow when the drive size is equal to or larger
than 64 GB.

Resolution

A supported fix is now available from Microsoft, but it is only intended to
correct the problem described in this article and should be applied only to
systems experiencing this specific problem.

Status

Microsoft has confirmed this to be a problem in the Microsoft products that are listed at the beginning of this article.

This problem was corrected in Microsoft Windows Millennium Edition.

More Information

This package installs the updated Fdisk.exe to the Windows\Command and Windows\Options\Cabs folders, on a computer running Windows 98 or Windows 98 Second Edition.
If you are starting a computer from a Windows 98 Startup Disk in order to partition and format the hard disk, you should copy the updated Fdisk.exe from the Windows\Command folder to the Startup Disk, replacing the original Windows 98 or Windows 98 Second Edition version of Fdisk.exe on the Startup Disk.

DownLoad filen her:
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q263044
Avatar billede kadann Nybegynder
14. februar 2003 - 08:40 #6
Nu er der kommet en del svar til dine harddiskproblemer, så dem vil jeg ikke kommentere yderligere..

Anyways, det er ikke en snedig plan at sidde med et gammelt OS som Windows 98 på sådan en ny maskine.. dels fordi du ikke vil få det optimale ud af din hardware, herunder RAM og CPU, da Windows 98 bl.a. har problemer med RAM-størrelser over 128 MB. Desuden sker det faktisk også at et gammel OS laver nogle sære fejl, når du kører med så stor en CPU.. jeg har set en del fejl beskrevet på MS' hjemmeside, dog har jeg ikke lige et link ved hånden.

Mit råd ville klart være at skifte til Windows 2000 eller XP og så få løst dine hardwareproblemer på computeren i stedet for, da du vil få meget mere ud af dine maskine med disse OS'er.. bl.a. en bedre udnyttelse af din harddisk.

En ting jeg ved at XP og 2000 er ret overfølsom overfor, så er det en varm CPU.. jeg havde store problemer med 2000 til at starte med, indtil jeg udskiftede min CPU-køler.. så kørte skidtet bare og har kørt lige siden. :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
14. februar 2003 - 11:57 #7
kadann> Jeg er helt ening.

Smid det l... til W9x ud og Installer XP, når du har løst dine HW problemer. W98 kan jo heller ikke løse dem for dig :-)
Avatar billede pentium4 Juniormester
15. februar 2003 - 01:30 #8
Takker for point'ne.