Avatar billede tsjoker Nybegynder
13. februar 2003 - 22:18 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Linksys!!!

Skal sætte en server op til CS!!
Min router har indbygget firewall, ved ikke om de rigtige porte er åbnet. det er en Linksys standart router fra TDC.

Skal jeg have ny router, uden indbygget firewall????

Hvis ikke, hvilke porte skal jeg åbne????

Hvis jeg skal have ny router, hvilke kan Du så anbefale til en billig penge????

Hilsen joker!!!
Avatar billede olly Nybegynder
13. februar 2003 - 22:20 #1
Du skal åbne 27015 udp og så skulle det kører... Det er port forwarding du skal have fat i...
Avatar billede olly Nybegynder
13. februar 2003 - 22:21 #2
Kig i din manual til dyret og se på side... (tror det er 37).
Avatar billede olly Nybegynder
13. februar 2003 - 22:22 #3
Nej 47 faktisk... Du skal forwarde fra den den eksterne til ipen på den maskine der kører serveren...
Avatar billede olly Nybegynder
13. februar 2003 - 22:36 #4
Fandt da jeg satte egen CS server op at følgende porte kan være nødvendige at åbne: (Alle udp)

27005
27010
27011
27015
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 15:10 #5
hvis du skal ud og købe ny så kig på denne det er en dlink og kan ses på www.dlink.dk prisen ligger på ca. 500,-
DI-604
Bredbåndsrouter med indbygget switch

DI-604 er entry level modellen i D-Links sortiment af bredbåndsroutere. Høj funktionalitet med enkel installation, forældrekontrol og fordelagtig pris, gør DI-604 til bredbåndsrouteren for hjemmet eller det mindre kontor. · Indbygget DHCP server
- 4-ports switch
- 10/100Mbps WAN port
- NAT firewall
- Forældrekontrol (indholdsfiltrering)
- VPN pass through (PPTP, L2TP, IPSec)
- Universal Plug & Play (UPnP)
- Webbaseret konfiguration
Avatar billede olly Nybegynder
15. februar 2003 - 22:00 #6
grenaa1>> Hvorfor købe en ny router når man har en der er langt bedre og sagtens kan bruges hvis man konfigurere den.

Intet ondt om d-604 for jeg har den selv. Fantastisk router til prisen. Men man vil skulle sætte den op også...
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 22:06 #7
han spørg hvad han skal købe hvis han skal købe ny og det saver jeg bare på ok
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 22:09 #8
og hvis jeg ikke tager meget fejl så er den linksys lejet hos TDC så det er da billiger at købe en selv vil jeg da mene
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
15. februar 2003 - 22:13 #9
og den support TDC lev. er = 0, og så må det også være noget letter at finde en op sætning til d-604 da det jo er så dan en du har ellers kan ma jo ringe eller email til dlink de har en god support.
Avatar billede olly Nybegynder
16. februar 2003 - 12:46 #10
Linksys levere en skide god manual med deres router (HAr selv dl den i pdf format) og den router er skide god... Det er bestemt ikke nemmere at sætte en d-link op... Den manual forklare intet... Det skal dog siges man kan hente en god d-link manual på d-link.com
Avatar billede tsjoker Nybegynder
20. februar 2003 - 20:06 #11
Oi

det virker stadig ikke, har åbnet portene!!!

folk kan godt connecte, men de bliver smidt af igen umiddelbart efter!!! inden første omgang er slut!!

Hilsen joker
Avatar billede olly Nybegynder
20. februar 2003 - 21:50 #12
Så virker det også... Hvorfor de bliver smidt er en anden sag... Routeren er åben og tingene virker...

Kan du ikke se i log på cs serveren hvorfor de bliver smidt eller i log på routeren?
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
20. februar 2003 - 22:07 #13
prøv at kig på denne side:
http://www.eksperten.dk/spm/319415
der står noget med at du skal åbne port tcp 27015 og udp 27015
Avatar billede tsjoker Nybegynder
22. februar 2003 - 14:24 #14
det link til et andet spørgsmål, er min kammerats spørgsmål, det går ud på det samme!!!!

jeg jeg ville også mener at hvis de kan connecte så er det åbent i routeren, JEG fatter bare fat af hvorfor de bliver smidt af igen, har prøvet med log, men det hjalp mig minus, og det er heller ikke serveren der er noget galt med, for den kan godt stå hos min kammerat uden af de bliver smidt af!!!

VED det sku ikke, måske skal jeg bare tage ind i metro, er har de en D-link 604 til 498kr, den er nok bedre end den jeg har fået af TDC, for måske er det jo TDC der laver noget med den!!!

FUCK det pis jeg tramper på den!!!! Muahahaha

hislen joker
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
22. februar 2003 - 14:28 #15
er du ikke kørt endnu :-)
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 09:40 #16
har du fået det til at virke? hvis ikke kan jeg måske hjælpe jeg har selv en linksys fra tdc. Prøv at gå ind i router/fanebladet DHCP klik på dhcp clients table. Se din pc ip adresse som står deri gå derefter i advanced og fanebladet DMZ host der skal du tilføje din IP som stod i DHCP clients table. Når du har gjort det er alle porte åbne til den IP du har skrevet. Du skal derefter ind og forwarde de porte du skal åbne i fanebladet FORWARDING og der skal du selvfølgelig skrive din IP også.Hvis det er en FTP du skal åbne for indcomming access skal de der logger ikke logge som anonym så bliver de smidt af. Men skriv bare hvis jeg kan hjælpe. Olav
Avatar billede christiandrud Nybegynder
09. april 2003 - 18:00 #17
Det der sker med linksys routeren er jeg også lige selv blevet ramt af. I mit tilfælde skyldes det at jeg har en netexpress forbindelse hos TDC og deres måde at tildele fast IP adresse på er åbenbart gennem DHCP. Det som så sker er at de opdaterer forbindelsen dvs. den faste ip hvert 10 minut, og det kan %¤#¤%##¤# linksys router med firewall åbenbart ikke klare....
Avatar billede christiandrud Nybegynder
09. april 2003 - 18:01 #18
Løsningen er at trampe på routeren og købe en netgear, eller at få en anden internet udbyder
Avatar billede tsjoker Nybegynder
12. april 2003 - 22:35 #19
christiandrud

det var bare et lækkert svar det der!!!! jeg fandt ud af det godt nok, og har købt en d-link nu, og det virker så nu!!! ved faktisk ikke hvorfor det virker på den måde at linksys ikke kunne, men d-link godt kunne, men som du siger er det nok noget TDC har gjort for at jeg SKAL trampe på den!!!

men takker DER!!
Avatar billede grenaa1 Nybegynder
13. april 2003 - 10:43 #20
#Tsjoker skrev:jeg fandt ud af det godt nok, og har købt en d-link nu, og det #virker så nu!!!

Hvad var det jeg skrev til dig d.15-02 med at købe en ny dlink router, skulle jeg ikke have del i de point.