Avatar billede massman Nybegynder
13. februar 2003 - 17:31 Der er 13 kommentarer og
2 løsninger

Erstatte et program med et andet?

Kan man erstatte et program med et andet?
Så i stedet for notepad bliver andetprogram.exe kørt? Ved godt man kan ændre det for hver enkelt (*.txt, *.log osv) men når det bare er alle filer notepad plejer at åbne som i stedet skal åbnes af det andet program ville det være lidt nemmere hvis man bare kunne udbytte notepad
Avatar billede geforce3 Praktikant
13. februar 2003 - 17:33 #1
Du højre klikker på din ting og trykker åben med og så vælger du dit program og så markerer du, åb med dette program hver gang nede i bunden
Avatar billede retaxes Nybegynder
13. februar 2003 - 17:46 #2
du kan jo bruge Wordpad i stedet for Notepadden ;o)
Avatar billede massman Nybegynder
13. februar 2003 - 17:56 #3
heh =)
Den metode du nævner geforce3 (pas på du ik bliver sagsøgt med det nick ;) kendte jeg godt i forvejen. Det jeg efterlyser er en enkelt metode til at alle filtyper som notepad tog sig af i stedet bliver åbnet af editpad.exe. Altså et menupunkt lignende "Set all notepad documents to be opened by which program?".
Avatar billede double-g Juniormester
13. februar 2003 - 19:04 #4
tja, du kan omdøbe editpad.exe til notepad.exe og lægge den ind i stedet for den originale notepad.exe
Avatar billede massman Nybegynder
14. februar 2003 - 19:39 #5
double-g din metode ville være fin, hvis bare ikke windows ikke vil tillade det. Den gendanner den originale notepad.exe med det samme.
Avatar billede double-g Juniormester
14. februar 2003 - 22:16 #6
mystisk, det gør min ikke, men det er også XP.
Avatar billede massman Nybegynder
14. februar 2003 - 23:14 #7
nårh ja... win2k her forresten
Avatar billede retaxes Nybegynder
14. februar 2003 - 23:19 #8
hvad var der galt med mit forslag, har du prøvet med Wordpad.exe
Avatar billede massman Nybegynder
15. februar 2003 - 03:42 #9
sker det samme... og wordpad er ik meget bedre end notepad anyways
Avatar billede retaxes Nybegynder
15. februar 2003 - 10:55 #10
jo, den er en smule forbedret i forhold til Notepad
Avatar billede julieh Nybegynder
25. februar 2003 - 15:36 #11
Har du ikke mulighed for at lave en fil associering i editpad.exe ?
ligesom man kan i fx. winamp `?
Avatar billede massman Nybegynder
25. februar 2003 - 16:58 #12
nope den eneste den lægger sig til er txt
Avatar billede midas_dk Nybegynder
25. februar 2003 - 17:06 #13
Så længe notepads filassocieringer foregår én for én, er der ikke andet at gøre end at gå ind i Stifinder, op i Funktioner > Mappeindstillinger > Filtyper og så ellers køre listen igennem for filer der åbnes med notepad.exe... Når du vælger en sådan filtype, kan du (i hvert fald i Win2K) vælge "Skift..." og så ellers finde et andet program.
Avatar billede midas_dk Nybegynder
25. februar 2003 - 17:11 #14
... men det læser jeg nu :-/ at du jo godt ved... Min fejl!
Avatar billede massman Nybegynder
23. september 2003 - 11:37 #15
tuttelut...