Avatar billede clausjul Nybegynder
13. februar 2003 - 12:54 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Knap med dynamisk tekst og fast padding

Jeg har en knap, som indeholder en dynamisk tekst taget fra databasen. En <input type="button">

Jeg ønsker at padding-left og padding-right skal være på 5px fast. Men kan ikke få den til at være fast, da jeg lagde mærke til, at jo længere teksten er, jo større bliver padding-left og padding-right. Når teksten kun er "OK" - så ser det fint ud med lidt luft til højre og venstre. Men når der står "Gem posten og gå videre til næste side", så er der for meget luft. En fast knap-bredde ønsker jeg ikke, fordi teksten er jo dynamisk.

Hvordan kan det gøres i CSS?

Her er min CSS til knappen:

.normalknap {
padding-bottom: 2px;
padding-top: 2px;
padding-left: 5px;
padding-right: 5px;
margin-left: 0px;
margin-right: 0px;
font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif;
font-size: 10px;
font-weight: bold;
color: #333333;
border-width: 1px;
border-style: solid;
border-top-color: #999999;
border-left-color: #999999;
border-right-color: #333333;
border-bottom-color: #333333;
background-color: #FFFFCC;
}
Avatar billede hafnius Nybegynder
15. februar 2003 - 06:25 #1
Hejsa

hmmmm jeg kan ikke rigtig forstå at padding skulle øges med teksten, når den er  bestemt i stylesheet; det kan jeg ikke løse i css. Hvad med bare at sætte nogen gennemsigtige gifs ind eller nogen &nbsp; på hver side af den dynamiske tekst, så er afstanden altid den samme.

Håber det hjælper

/Klaus
Avatar billede clausjul Nybegynder
08. april 2003 - 08:02 #2
Løsningen blev sådan, at knapperne skal ind i en tabel uden width og hver knap skal ind i en celle. Derved styrer teksten knappens længde med den rigtige højre og venstre padding!