Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
13. februar 2003 - 12:16 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

streaming

Jeg har en webside med data fra database som vises via datagrid.
Er det muligt at sende samme data til tekstfil via streamwriter?
Hvordan ?
Avatar billede simon.ulsnes Nybegynder
13. februar 2003 - 16:49 #1
FileStream fs = new FileStream("dinfil.txt", FileMode.OpenOrCreate, FileAccess.Write, FileShare.Read);
StreamWriter w = new StreamWriter(fs, Encoding.UTF8);
w.Write("Hejsa");
w.Close();
fs.Close();

Så får du en fil dinfil.txt med indholdet Hejsa som er encoded i UTF-8.

// Simon
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
14. februar 2003 - 09:58 #2
Mit spørgsmål var upræcist kan jeg se nu. Jeg kan godt få skrevet "hejsa" i tekstfilen, men kan jeg få data fra db i tekstfilen på samme måde, som jeg binder mine data til et datagrid.
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
14. februar 2003 - 10:54 #3
... og forøvrigt kan jeg også godt få data ud via løkke, så det er ikke der jeg vil hen.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2003 - 03:08 #4
du vil have skrevet det ned i tekstfilen i form af

Id  Navn  Gruppe
1    Børge  User
2    Karl  Admin

hvor id, navn og gruppe er tre kulonner der evt. er i dit datagrid ??
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
16. februar 2003 - 16:42 #5
- cyperfessor
Ja, og det kan jeg også via løkke, Men jeg tænkte at hvis man ku' skrive data ud i textfil, på samme måde som til mit datagrid, så ville det måske være muligt at få brugerens aktuelle sorteringer med. Det ku jo være at brugeren en dag gerne vil ha tekstfilen sorteret efter gruppe og ikke id. De muligheder er der jo i datagridet på skærmen.
Avatar billede burningice Nybegynder
16. februar 2003 - 17:03 #6
well... du skal stadigvæk bruge løkke så, men istedet for at gå igennem din datasource skal du loope igennem dit datagrid... altså

foreach (DataRow dr in myDg.Items.Rows) {

}

... kan du se ideen?

på den måde får du jo det ud som der er i datagriddet, og ikke i din database :)
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
26. februar 2003 - 14:03 #7
- cyperfessor
jeg kan godt se noget af ideen, men kan ikke få'et til at virke. Har du et bud på hvor jeg kan gå videre med din ide?
bodil
Avatar billede burningice Nybegynder
26. februar 2003 - 14:09 #8
bodil_bruun>> hvad er det helt præcis der ikke virker? har du noget kode jeg kan se?
Avatar billede bodil_bruun Nybegynder
14. november 2003 - 21:13 #9
Det er vist længe siden - har glemt hvad jeg fik ud af det. Hvis cyberfessor skriver et svar - vil jeg lukke spørgsmålet
Avatar billede burningice Nybegynder
20. november 2003 - 17:26 #10
:) ja.. det er vist lidt tid siden efterhånden