Avatar billede madammen Nybegynder
13. februar 2003 - 11:03 Der er 4 kommentarer

Fejl på Notebook Computer

Hej
Jeg har en Bambus Notebook Computer, som jeg ikke kan bruge til noget nu.
Fejlen er : Når jeg sætter power på ON, Begynder den at bibbe efter ganske få sekunder, og det er også det eneste jeg kan få den til.
Jeg kan ikke komme ind i Biosen, kan ikke boote på disketten o.s.v.

Er der nogen der har en ide om, hvordan jeg kommer videre??
Avatar billede chalde Seniormester
13. februar 2003 - 11:05 #1
Hvor gammel? Indhold (cpu osv)?
Avatar billede benjams69 Nybegynder
13. februar 2003 - 11:06 #2
Send den retur til forhandler.....
Avatar billede serverservice Praktikant
13. februar 2003 - 14:19 #3
Det er en hardware fejl. Hvis du ikke kan starte com kunne det være Ram eller diskfejl eller bundkort.
Avatar billede madammen Nybegynder
13. februar 2003 - 15:46 #4
Hvor gammel = gaaamel
Computeren er en WIN Notebook Computer model NX-9900 486processor.
ved hjælp af AMI BIOS beep coder, (9 beep) har jeg fundet ud af,
at jeg har en ROM BIOS checksum fejl :-(
AMIBIOS A324108, 256B flash ROM.
Jeg har muligheder for at få brændt en ny BIOS,men nu kan jeg ikke finde et program som jeg kan downloade :-/