Avatar billede slarp Nybegynder
02. november 2000 - 23:42 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

2 input bokse

hej folkens
Så er VB nybegynderen her igen med et til dumt spørgsmål:

Public Sub areal()
Dim h, g, areal As Single
h = 30: g = 26
areal = 0.5 * h * g
Debug.Print areal
End Sub

Hvordan laver man den her om så man bruger to input bokse til at indlæse værdierne af højden og af grundlinien?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
02. november 2000 - 23:50 #1
h = val(intputbox$(\"Højde:\")): g = val(intputbox$(\"Grundlinie:\"))
if h = 0 or g = 0 then exit sub \' hvis der ikke blev indtastet noget
Avatar billede slarp Nybegynder
02. november 2000 - 23:52 #2
hvor skal det sættes ind?
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 00:05 #3
Public Sub areal()
Dim h, g, areal As Single

h = val(intputbox$(\"Højde:\")): g = val(intputbox$(\"Grundlinie:\"))

areal = 0.5 * h * g
Debug.Print areal
End Sub
Avatar billede specialty Nybegynder
03. november 2000 - 00:14 #4
Jeg tror at dette kan ordne dit problem... ellers må du lige skrive...

Public Sub areal()
Dim h, g, areal As Single
h = InputBox(\"Skriv vænligst højden på trekanten:\", \"Arial af trekant\") \'inputbox til højden.
g = InputBox(\"Skriv vænligst grundliniens længde på trekanten:\", \"Arial af trekant\") \'inputbox til grundlinien.
areal = 0.5 * h * g
Debug.Print areal
End Sub

MHV
/Specialty...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 00:52 #5
<< specialty >>

InputBox[$]() returnere en String værdi... Val() skal derfor bruges!
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 00:56 #6
En korrekt idiot-sikret en:

Public Sub areal()
    Dim h, g, areal As Single

    h = InputBox(\"Skriv venligst højden på trekanten:\", \"Areal af trekant\") \'inputbox til højden.
    g = InputBox(\"Skriv venligst grundliniens længde på trekanten:\", \"Araal af trekant\") \'inputbox til grundlinien.

    If IsNumeric(h) Or IsNumeric(g) Then
        areal = 0.5 * Val(h) * Val(g)
        Debug.Print areal
    End If
End Sub
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 00:57 #7
Ups .. AND ikke OR ..

Public Sub areal()
    Dim h, g, areal As Single

    h = InputBox(\"Skriv venligst højden på trekanten:\", \"Areal af trekant\") \'inputbox til højden.
    g = InputBox(\"Skriv venligst grundliniens længde på trekanten:\", \"Araal af trekant\") \'inputbox til grundlinien.

    If IsNumeric(h) And IsNumeric(g) Then
        areal = 0.5 * Val(h) * Val(g)
        Debug.Print areal
    End If
End Sub
Avatar billede specialty Nybegynder
03. november 2000 - 08:39 #8
Det har du faktisk ret i. Det var mig der var lidt træt... Men af en eller anden grund virkede det da jeg testede det...
Avatar billede tdaugaard Nybegynder
03. november 2000 - 13:46 #9
Hi hi ;-)