Avatar billede elvis123 Nybegynder
12. februar 2003 - 20:28 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

tag udregning..200 point

Hej!
Er der en der kan lave en tag udregningsform i asp ligesom på: www.xtest.dk/xit/online/euro-pol.asp ??

Den skal ligesom på ovennævnte addr. sendes som en email hvor brugeren kan se hvad det kommer til at koste...

Hvis i er i tvivl så prøv at udfyld formen...

Formen står der faktisk allerede hvis i trykker vis kilde.. men man skal ikke bare copy&paste da der er copyright!!!
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 22:02 #1
Jeg har ikke lige et færdigt script, men det må jo være noget med en masse if sætninger :-)

f.eks. en af dem:

<%
if (Request.QueryString("blabla") == "blå") {
sql.Fields("kukkuk") + 130
}
%>

Der skal self. være db. con., osv osv...

Ellers kan du muligvis finde nogle her:

www.activedeveloper.dk
www.netstuff.dk
www.activeserverpages.dk
www.asp.dk
www.solutions2all.dk
www.netstuff.dk

Håber det ka' hjælpe lidt :)

MVH
Anders
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 22:05 #2
men formen i html, er jo let at lave. et eks. :

<form name="navn" action="side.asp">
<input type="text">
<input type="Submit">
</form>

osv...

/Anders
Avatar billede elvis123 Nybegynder
12. februar 2003 - 22:21 #3
ja jeg kan godt formen i html, men når jeg kommer til asp delen er helt jeg lost :(
Avatar billede elvis123 Nybegynder
13. februar 2003 - 22:06 #4
Kan ingen hjælpe?? Hvad ville det koste mig for at få det lavet?
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
14. februar 2003 - 13:27 #5
kan du ikke bruge mit første svar ?

Er der noget der ikke virker i det, eller var det ikke det du mente, eller noget helt tredje ??
Avatar billede sdfh Nybegynder
14. februar 2003 - 13:40 #6
Hvis du giver en detaljeret beskrivelse af selve logikken, vil jeg med glæde give et bud.
f.eks.
Når taget har en hældning over 35% tillægges 10% i prisen pr. kvm.
For hvert vindue tillægges 400kr.
Avatar billede elvis123 Nybegynder
15. februar 2003 - 01:05 #7
jo men kan du ikke læse det ud fra koden?? ellers går der nok lige en dag eller to inden du hører fra mig da jeg lige skal have oplysningerne....

ok?
Avatar billede jpvj Nybegynder
15. februar 2003 - 01:25 #8
Hejsa! Det er ikke muligt, at se "logikken" ud fra HTML koden.

Du skal tænke på ASP som noget logik, der kører på serveren, dvs. noget der kan påvirke sidens indhold og funktionalitet. Dette sker når en bruger henter en ASP fil (ex. www.blabla.dk/priser.asp). Webserveren udfører ASP koden i .asp filen, og resultatet sendes som HTML til brugeren.

I step ser det således ud.
1) Når brugeren henter siden, vises indholdet af asp siden (som HTML).
2) Når brugeren klikker "Send", sendes formens variable (dvs. felterne på siden) tilbage til serveren. Dette kaldes at "poste data". Felterne postes til en asp fil (på serveren), hvor ASP logikken (dvs. ASP koden) behandler de modtagne data og viser en ny HTML side. Der kan ske mange andre ting på serveren: Opdatering af database, afsendelse af e-mail osv.

Det er ikke muligt at se logikken, da ASP koden bliver fortolket, og kun outputtet vises som HTML.

Selve logikken er ikke svær at lave for det viste eksempel, men vi skal absolut have logikken defineret først, dvs minimum
1) Hvad er "lovlige" værdier for felter inkl. lovlige/ulovlige kombinationer.
2) Formler for udregning af pris

Mvh
JP
Avatar billede the_bma_man Nybegynder
25. februar 2003 - 20:40 #9
Og så gik det i stå, eller hvad?
Avatar billede elvis123 Nybegynder
12. april 2003 - 10:58 #10
Så har jeg endelig fået tallene så hvis i stadig er friske vil jeg meget gerne have jeres hjælp!

under 30 grader pr. m2 = 65 kr ekskl. moms

pr vindue skal der 500 på prisen

farve glans firs under 30 grader = 90 kr

over 30 grader

pr m2 = 80 kr ekskl moms

pr ekstra vindue 500 kr

glans 80 = 105 pr m2

Og her ser i hvordan formen skal se ud:

http://www.jydsktag.frip.dk/formular.htm
Avatar billede elvis123 Nybegynder
24. maj 2003 - 00:02 #11
lukker
Avatar billede moroax Nybegynder
16. juni 2003 - 16:43 #12
Hvorfor spurgte du ikke bare mig ??..

det er mig der har lavet koden til Euro-pol !!..

// MoRoax.dk