Avatar billede brunkagen Nybegynder
12. februar 2003 - 16:42 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Redirects fra subdomain?!

Jeg får hostet et site hos en udbyder. Jeg har et domain, som hedder myDomain.dk. Jeg vil gerne have et subdomain: mySubdomain.myDomain.dk, som naturligvis ikke er det samme som mit domain.

Jeg har snakket med udbyderen, som vurderer, at man skal redirecte kald fra mySubdomain.myDomain.dk til fx.: myDomain.dk/mySubdomain, hvor siden så fysisk ligger...

Er dette løsningen? Og hvordan ser koden ud, som håndterer dette? Det er jo ikke meningen, at folk skal se, at der redirectes til en anden url!
Avatar billede disky Nybegynder
12. februar 2003 - 16:49 #1
Den bedste løsning er at gøre det på webserver niveau, altså ved at oprette et virtual domæne på webserveren
Avatar billede brunkagen Nybegynder
12. februar 2003 - 17:00 #2
Ok... Får man så en seperat folderstruktur til subdomainet?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2003 - 17:00 #3
Redirect kan per definition ses i browseren.

Så jeg er skeptisk overfor din udbyders råd.

Umiddelbart virker et nyt virtuelt domain som en langt
bedre løsning.

Men nu har du jo stillet spørgsmålet i JSP kategorien, så
jeg formoder, at har noget JSP/servlet som skal bruges.

Måske endda samme web-app på begge virtuelle servere.

Og er det det som giver problemer ?
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2003 - 17:02 #4
Ja. Et virtuelt domain har separat mapning af URL'er
til directory med statisk HTML.
Avatar billede brunkagen Nybegynder
12. februar 2003 - 17:02 #5
arne v >> Nej, det er ikke den samme web-app, som skal køre på de 2 domains...
Avatar billede disky Nybegynder
12. februar 2003 - 17:04 #6
Et sudmonæne kan have sin egen folderstruktur hvis man ønsker dette men det er ikke et krav.

Ud fra din udbyders svar vil jeg tro han/hun ikke har vildt meget forstand på at køre webhotel.
Avatar billede arne_v Ekspert
12. februar 2003 - 17:05 #7
Hvis de to domæner ikke skal bruge samme web-app, så tror jeg ikke
at du vil få specielle problemer med JSP/servlet ved er virtuelt domain.
Avatar billede brunkagen Nybegynder
12. februar 2003 - 17:06 #8
Ok... For det er det jeg skal bruge... Jeg skal have 2 forskellige web-apps til at kører på henholdsvis domainet og subdomainet...
Avatar billede disky Nybegynder
12. februar 2003 - 17:19 #9
så laver du bare et virtual domæne på java serveren og evt. på webserveren.

Hvis du f.eks. bruger Resin som javaserver, er det nok at lave det for den, forudsat du også bruger den til html sider.
Avatar billede brunkagen Nybegynder
17. februar 2003 - 09:07 #10
Takker!