Avatar billede renolde_dk Nybegynder
12. februar 2003 - 12:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af skærmbillede

Jeg har lavet en applet, som fylder lidt over en skærmhøjde.
Når man scroller ned i bunden og op igen, bliver billedet ikke opdateret ordentligt.
Findes der en metode, hvori jeg kan kaste en repaint() eller lignedne som løser problemet?
Avatar billede renolde_dk Nybegynder
12. februar 2003 - 20:21 #1
Det er ikke på alle skærme at det er tilfældet har jeg fundet ud af. Er der nogle der kender til problemet, og har en løsning?
Avatar billede =maddog= Nybegynder
13. februar 2003 - 09:29 #2
Du har jo ikke styr på om brugeren aktiverer scrollbar'en på browseren.
Jeg vil foreslå dig at åbne appletten i en JFrame med en JScrollPane. Den har du nemlig kontrol over.
Avatar billede renolde_dk Nybegynder
13. februar 2003 - 15:36 #3
Det kan jeg ikke, da jeg kun bruger AWT.
Appletten skal kunne køre i en IE med dens medfølgende JVM.
Avatar billede renolde_dk Nybegynder
14. februar 2003 - 09:46 #4
Er det muligt at sætte skærmbilledet til at opdatere sig selv hver andet sekund eller noget?
Avatar billede renolde_dk Nybegynder
14. februar 2003 - 22:12 #5
Jeg har nu løst det ved at få appletten til at fylde en enkelt skærm. Jeg har nu dette problem: Når browservinduet bliver minimeret, og maximeret bagefter, så bliver appletten ikke ordentlig opdateret. Noget af baggrunden er gennemsigtig. Kan jeg kalde repaint() eller noget inde fra en bestemt metode der løser dette?
Avatar billede renolde_dk Nybegynder
17. februar 2003 - 00:57 #6
Jeg lukker nu.