Avatar billede sgs_rensen Nybegynder
12. februar 2003 - 12:06 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Inputbox, combobox

Jeg er ved at lave et etiketudskriftningsprogram i Excel og mangler nogle statements i mit program:

Jeg har lavet en inputbox, men ved ikke hvilken statement jeg skal bruge til at tildele værdien af det indtastede i en variabel (    Cat = FrmInput(Me.CmbCat))?

Jeg har lavet en combobox men kan ikke få valgmulighederne til at vise sig i boxen:
    Cat = "DNXR-905"
    CmbCat.AddItem (Cat)
    Cat = "DOX-876"
    CmbCat.AddItem (Cat) ?
Avatar billede martin_moth Mester
12. februar 2003 - 12:18 #1
Dit førse sp: MinVariabel = Minform.Mittextfelt.Text

Dit andet sp: Hvad mener du - der er ingen fejl i din kode. Kan du ikke se dem, selv når du trykker på drop-down-pilen?

Du kan evt. sætte den til fra start af at pege på første item ved

  Cat = "DNXR-905"
  CmbCat.AddItem (Cat)
  Cat = "DOX-876"
  CmbCat.AddItem (Cat)
  CmbCat.ListIndex = 0 '<- NY linie
Avatar billede sgs_rensen Nybegynder
12. februar 2003 - 16:35 #2
Det virker som det skal - mange tak.
Hvordan får jeg macroen til at starte ved oprettelsen af et nyt dokument med nærværende dokument som template ?

:))
Avatar billede martin_moth Mester
12. februar 2003 - 17:01 #3
Det skal jeg ikke kunne sige. Måske Auto_Open eventen? Opret et nyt spørgsmål til det :o)