Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 12:32 Der er 29 kommentarer og
4 løsninger

TDC eller cybercity?

Jeg står og skal til og have adsl, og da TDC og cybercity kører med rabat på oprettelse bliver det en af dem.. Men hvem?

Fordele:
TDC: hurtigere leveringstid.
Cybercity: flere hastigheder, boosting af hastighed i perioder.

Ulemper:
TDC: kun 256,512 osv.. ingen imellem 256 og 512
Cybercity: længere leveringstid.

Hvad er der ellers af fordele og ulemper ved disse 2?

Er det rigtigt at hvis man bestiller hos cybercity betaler man for oprettelse +extra til teledanmark?
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 12:37 #1
ja det er korrekt at man betaler ekstra til teledanmark, men det er ikke dig som betaler det, det gør CC, du skal kun betale det som cybercity siger du skal betale.

nogen siger at TDC er mere stabile end CC, ved det dog ikke (har selv TDC)
Avatar billede Chewie Novice
11. februar 2003 - 12:37 #2
det billigeste !
Avatar billede arnvig Nybegynder
11. februar 2003 - 12:37 #3
TDC er sansynligvis mere stabil og bedre til at fejlrette, da det er deres ledninger.
Cybercity har en bedre support og en langt bedre onlinehjælp
Avatar billede arnvig Nybegynder
11. februar 2003 - 12:38 #4
hvis CC skal tjene penge, bliver de nødt til at hæve prisen på langt sigt.
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:00 #5
Jeg har tdc og er meget tilfreds.
Hos tdc kan du også booste/ændre hastighed genyrfrit!
Avatar billede trs Nybegynder
11. februar 2003 - 13:01 #6
Jeg har cc og er meget tilfreds og tdc har også godt af konkurrence
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:04 #7
kan du booste og ændre hastighed gebyrfrit!!! siden hvornår er det kommet??
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:04 #8
Det var et spørgsmål til popsy
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:07 #9
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:07 #10
kald det hvad du vil, ved ikke lige hvad forskellen er:) Ja du ringer bare ind og siger jeg vil have højere/lavere hastighed, så går der omkring en times tid, så kører det. Så kan du så bare ændre tilbage dagen efter hvis du vil.

Mener det er på deres hjemmeside osse, men husk lige at TDC internet, og TDC er 2 forskellige selskaber. Mit er TDC Bredbånd, som er hos TDC, og jeg kender derfor ikke mulighederne hos tdc internet!
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:09 #11
Det tdc jeg overvejer, er det man kan få til halv pris (oprettelsen) i øjebliket....
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:09 #12
det er det samme som jeg har så.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. februar 2003 - 13:10 #13
Jeg sværger personligt til TDC. Alene fordi de har en høj kvalitet på forbindelsen (i mit område).
Jeg har hørt mere dårligt om CC end om TDC. TDC kræver dog at du har en telefonlinie på adressen (lige meget hvilken udbyder). Dette er ikke nødvendigt hos CC.
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:11 #14
kan man booste hos tdc?? Har du evt et link?
Avatar billede angam Nybegynder
11. februar 2003 - 13:11 #15
Bruger selv tdc - det er klippestabilt. I de to år jeg har haft tdc adsl, har jeg haft een dag (2 timer) hvor det var nede - hvilket iøvrigt var to dage efter jeg fik adsl, altså lige i opstartsfasen.

tdc plejer at være en anelse dyrere end konkurrenterne, men det er det værd hvis du gerne vil have noget stabilt og (forholdsvis) god support.
Avatar billede venturer Nybegynder
11. februar 2003 - 13:12 #16
Der er idag ikke forskel på de to TDC internet/bredbånd. Det eneste som er forskel er hvorvidt telefonabonnementet er host TDC eller en anden udbyder. (snakkede med en TDCgut da jeg bestilte i sidste uge)
Avatar billede kenp Novice
11. februar 2003 - 13:14 #17
popsy, de plejer da at kræve et gebyr på 90 kr. for at nedgrader din forbindelse, det er derfor jeg sprøger, og normalt med dem skal man også have det i en periode før man kan få det lavet om igen, men måske har de ændre politik på det område (hvilket kunne være rart)
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:15 #18
http://kundeservice.tdconline.dk/artikel.php?index_id=10 Det er et sted herinde, men kan selvfølgelig ikke linke til hvor jeg er logget ind.

NB.: Vigtigt. Der er stor forskel på de 2 tdc,  ialtfald hvis man vil spille f. eks. counterstrike!

Desuden får man hos Boomtown adsl (tdc internet) 256/256 for næsten samme pris som 256/128 ved tdc! Ovenikøbet er man så gratis medlem af Boomtown spillecommunity, hvor andre giver fra 33 til 44 kr om måneden for den samme tillægsydelse.
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:16 #19
Nope gutter, jeg har altså gjort det 3 gange gratis siden årsskiftet!
Hver gang med samme besked i telefonen, det er gratis, du ringer bare når det skal lave om igen.

Eneste ting er at man skal ringe først på dagen, ellers virker det først dagen efter!
Avatar billede alt-x Nybegynder
11. februar 2003 - 13:17 #20
Jeg har haft hastigheds problemer med TDC, de lovede 128.. men forbindelse var langsommere end modem ved brug af UDP.
Nu skal jeg prøve CC som jeg har store forventninger til.
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:19 #21
Jeg kan altså ikke finde det inde på deres side, men den er sq osse for viderekommende.

Mener dog at have hørt at man selv skulle kunne gøre det online også.
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:21 #22
Vores telefon er hos teledanmark, og jeg skal primært bruge internet til spil, bank, email og eksperten sføli :-)
Er det så godt og vælge den TDC som de kører med halv pris på oprettelsen i øjeblikket?
Avatar billede henrik27 Nybegynder
11. februar 2003 - 13:22 #23
Det er vist kun TDC der kan garantere hastigheden...

Mvh. Henrik Jørgensen
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:24 #24
chalde> Skal du spille counter strike hos boomtown? For så skal du vælge boomtown adsl. Ellers mener jeg at den her er nedste valg!
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:24 #25
bedste valg mente jeg :)
Avatar billede Chewie Novice
11. februar 2003 - 13:27 #26
slå dig sammen med naboen ... og køb en stører linie :o)
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:31 #27
Counter-strike ja... Hos boomtown måske, men hovesageligt nethouse2000
Min nabo er en paranoid skizofren psykopat (næsten), så det har jeg ikke lyst til...
Tror sku det bliver hos tdc... chewie og popsy smid et svar, så får i også et par point som tak for hjælpen...
Avatar billede Chewie Novice
11. februar 2003 - 13:33 #28
.
Avatar billede popsy Novice
11. februar 2003 - 13:33 #29
:)
Avatar billede chalde Seniormester
11. februar 2003 - 13:44 #30
Takker for hjælpen... Henter en "gør det selv" pakke efter arbejde...
Avatar billede chalde Seniormester
12. februar 2003 - 09:18 #31
Så er det bestilt... Nice.. 8 dages levering... havde regnet med 14-20 dage, så det er jo perfekt...
Avatar billede tsehested Nybegynder
05. december 2003 - 14:54 #32
Hvordan kører CC med tptest og UDP ? Taber selv op til 60% af UDP pakker på en tdc 1024/256, hvis jeg tester med 256 duplex og pakkestørelse på 80 Bytes (400pk/s). Hvis jeg bytter, så pakkerne er 400(80pk/s) bytes falder den "ringe" service til 1,5% loss. Og hvad med tele2 ?

Mvh. Thomas
Avatar billede chalde Seniormester
05. december 2003 - 15:45 #33
Tror du skal oprette et nyt spg, det her er "lidt" gammelt :-)