Avatar billede codesmurf Nybegynder
11. februar 2003 - 11:26 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

Formatering af tekst i en TComboBox

Hola

Hvordan får jeg formateret teksten i en ComboBox? Det jeg gerne vil opnå er at sætte to uafhængige strenge ind adskildt af et '-'. Men højre del skal helst starte under hindanden lige meget hvor lang den første streng er som f.eks:
test    - muh
længere - mere muh
i      - h

troede ellers jeg kunne bruge følgende:
void insertCBItem(TComboBox &CBox, const std::string &A,const int &ALength, const std::string &B)
{
ostringstream tmp;
string str;
str = A;
str.resize(ALength,' ');/*alternativt ALength-A.Length()*/
tmp << str << " - " << B;
CBox.Items->Add(tmp.str().c_str());
}
men det resultat får højre "kollonne" til at variere i startpunkt.

Nogen gode idéer?
Avatar billede codesmurf Nybegynder
11. februar 2003 - 11:28 #1
Og som man kan se så kiksede mit forsøg på en visualisering af det ønskede resultat :) Men så kan man da se hvordan jeg rent faktisk får det til at se ud nu.
Avatar billede jpk Nybegynder
11. februar 2003 - 12:31 #2
Hvis du vil gøre det på den måde, skal du vælge en monospace font (alle tegne fylder lige meget i bredden), som fx Courier New.

Ellers skal du lave flere kolonner i din combo...
Avatar billede codesmurf Nybegynder
11. februar 2003 - 12:41 #3
Ja, men desværre er de fleste monospace fonte meget lidt kønne.
Hvordan opdeler jeg min combobox i statiske kollonner? -Hvor man evt. kan ændre vidden runtime?
Avatar billede jpk Nybegynder
11. februar 2003 - 12:57 #4
Jeg ved ikke om TComboBox understøtter det direkte, prøv at kigge i dokumentationen.

Ellers kan du lave en nedarvning og tilføje det nødvendige. (eller finde en på nettet)
Avatar billede codesmurf Nybegynder
11. februar 2003 - 13:45 #5
Hmmm...det hjalp desværre ikke så meget men her er lidt for indsatsen...