Avatar billede greatdane Nybegynder
11. februar 2003 - 00:35 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Koble sig til URL med brugernavn og kodeord

Jeg har prøvet at lave et program, som skal gå ind på et bestemt web-site og hente filer ned.  Hvis jeg gør det på et åbent web-site, så kører programmet glimrende.  Men hvis jeg gør det på et beskyttet web-site, får jeg en fejl.  Spørgsmålet er: Hvordan får jeg overført brugernavn og kodeord?

De vigtigste detaljer fra programmet:
uses URLMon;

function DownloadFile(SourceFile,Destfile:string):boolean;
var retcode: integer;
begin
  try
    retcode:=UrlDownloadToFile(nil,PChar(SourceFile),
                              PChar(DestFile),0,nil);
    Result:=(retcode=0);
  except
    Result:=False
  end;

Når det går galt, har retcode værdien -2147024891, og når det går godt er værdien 0.
Avatar billede cms Nybegynder
11. februar 2003 - 03:05 #1
Du ændrer SourceFile, så den bliver af formatet:

http://username:password@hejsa.dk/hejsa/med/digsa.bla
Avatar billede greatdane Nybegynder
11. februar 2003 - 10:48 #2
Det vil jeg prøve i aften.  Tak for forslaget :-)
Avatar billede cms Nybegynder
11. februar 2003 - 12:57 #3
Oky doky :)
Avatar billede greatdane Nybegynder
11. februar 2003 - 20:20 #4
Den holder desværre ikke helt.  Jeg har to steder, jeg gerne vil bruge mit program på.  Det ene sted opfører sig helt, som du har beskrevet.  Men det andet kræver et brugerid, som er en fuld email-adresse - f.eks.
www.domain.dk/something" target="_blank">http://name@mailadr.dk:password@www.domain.dk/something
og når jeg bruger din opskrift, så hænger programmet (og IE, hvis jeg prøver i den).  Kan jeg så bare ikke bruge programmet under disse omstændigheder?
Avatar billede cms Nybegynder
11. februar 2003 - 20:30 #5
prøv så at escape din snabel:
www.domain.dk/something" target="_blank">http://name%40mailadr.dk:password@www.domain.dk/something
(blot et gæt..)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. februar 2003 - 20:38 #6
Forklaring på cms's løsning (var selv ved at nå frem til det samme):
ASCII-værdien (decimal-tal) for @ er 64.
Som hexadecimal er det 40.
I web-adresser kan man bruger ASCII-værdier ved at skrive % efterfulgt af en hexadecimal værdi. (0 - FF eller som decimal-tal 0 - 255)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. februar 2003 - 20:44 #7
Det virker oven i købet (så vidt jeg kan se), prøv bare at klikke på www.domain.dk/something" target="_blank">http://name@mailadr.dk:password@www.domain.dk/something og www.domain.dk/something" target="_blank">http://name%40mailadr.dk:password@www.domain.dk/something :-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
11. februar 2003 - 20:45 #8
Prøv også at kigge på http://www.scalabium.com/faq/dct0126.htm
Avatar billede cms Nybegynder
11. februar 2003 - 21:27 #9
Ellers synes jeg, du skal kigge på Indy-pakken:
www.nevrona.com/indy
Avatar billede greatdane Nybegynder
12. februar 2003 - 10:50 #10
Athlon: Tak for forklaringen, som jeg dog kendte i forvejen.  Men linket til scalabium var glimrende til at sætte de sidste detaljer på plads.

Cms: Jeg har hørt om indy-pakken før, men jeg har ikke haft tid til at se nærmere på den.  Grundlaget til "min" kode fandt jeg et andet sted, og den var tilpas simpel til, at jeg kunne rette den til for at få den til at virke for mig - pånær det med beskyttelsen.  Men nu hvor du ligefrem har givet mig et link, så må jeg vel hellere se at få kigget på tingene :-)  Under alle omstændigheder har du givet mig det, jeg eftersøgte, så fuldt fortjent får du pointene samt en tak :-)
Avatar billede cms Nybegynder
12. februar 2003 - 11:01 #11
Mmh :) Dejligt med så taknemmelige mennesker. Athlon-> Vil du også have point, så opretter jeg dig bare lige et spm.
Avatar billede greatdane Nybegynder
12. februar 2003 - 15:10 #12
Hvis du ikke kan tåle taknemmelige mennesker, så lad være med at give gode svar :-)
Avatar billede athlon-pascal Juniormester
12. februar 2003 - 20:53 #13
cms -> Nej, det behøver du ikke, det er jo bare points...
Det var jo dig der svarede på spørgsmålet :-)