Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 21:34 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

window.open bare i PHP

Hey
Finder der en funktion i PHP der virker ligesom
OPEN.WINDOW i javascript

altså så svaret det kommer tilbage fra FX, en form sendt til en php fil, vises i et nyt vindue??

/Ron
Avatar billede alrua Nybegynder
10. februar 2003 - 21:37 #1
nej, det er der ikke...det skal gøres clientside...

du kan løse det ved at få php til at skrive window.open commandoen ind i <body onload=""...> :)
Avatar billede ahv Nybegynder
10. februar 2003 - 21:38 #2
<input type="submit" name="skriv" onclick="window.open('tjek.php','hej', 'height=300, width=400, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no,scrollbars=no')" value="Tag det">

Denne kan du vel stadig bruge også vise resultatet i tjek.php
Avatar billede jakoba Nybegynder
10. februar 2003 - 21:47 #3
nok bedre med en target attribut i <form kommandoen. men allenfals, intet med .php at gøre.
Avatar billede ahv Nybegynder
10. februar 2003 - 21:53 #4
<form action="tjek.php" method="post" target='iwin' onsubmit="return window.open('', 'iwin', 'width=200,height=400');">
besked:<br>
<input type="text" name="besked" size="30" maxlength="100"><br>
<input type="submit" name="skriv" value="Tjek">
</form>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 21:59 #5
kigger lige på det

BRB

/ron
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:16 #6
Damn I fucke up sorry...

det er ikke i forbindelse med at sende en form jeg skal bruge det alligevel
Det er denne funktion jeg vil bruge bare hvor den åbner i et nyt windue:

echo("<A href'ret.php?id=linie[0]&...osv'> $linie[0] </A>
skal nok lige smide et par point oven i hatten!
/Ron
Avatar billede ahv Nybegynder
10. februar 2003 - 22:30 #7
Sådan her?

<a href="#" onclick="window.open('top.php?id=linie[0]','hej', 'height=300, width=400, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no,scrollbars=no')">Åben</a>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:02 #8
Det køre ikke der vises ikke noget på siden nu!
Her er hele scriptet, ved ikke om det måske hjælper...

    <?php
$book=fopen("driftstatus.txt","r");

    while (!feof($book)){
    $linie=fgets($book,1024);

        if (!feof($book)){
        $liniesplit=split(";",$linie);
        echo"<tr><TD><a href='#' onClick='window.open('ret.php?ret=$liniesplit[0]','hej', 'height=300, width=400, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no,scrollbars=no')$liniesplit[0]</a></TD>";
}}

    fclose($book);
?>
Avatar billede ahv Nybegynder
10. februar 2003 - 23:08 #9
<?php
$book=fopen("driftstatus.txt","r");

    while (!feof($book)){
    $linie=fgets($book,1024);

        if (!feof($book)){
        $liniesplit=split(";",$linie);
?>
<tr><TD><a href="#" onClick="window.open('ret.php?ret=<?php echo $liniesplit[0]; ?>','hej', 'height=300, width=400, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no,scrollbars=no')"><?php echo $liniesplit[0]; ?></a></TD>
<?php
}}

    fclose($book);
?>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:09 #10
altså det der står inden i <A> ..</A> kommer ikke frem!
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:13 #11
ups pinlig at jeg havde glemt et >
nu viser den det godtnok, men det eneste der sker når jeg klikker linket er at der står "der opstod en fejl på siden" i status linien...
Avatar billede ahv Nybegynder
10. februar 2003 - 23:23 #12
Der skulle ikke være noget galt med linket der fpr vinduet til at poppe up:

<?php
$book=fopen("driftstatus.txt","r");

while (!feof($book)){
$linie=fgets($book,1024);

if (!feof($book)){
$liniesplit=split(";",$linie);
?>
<tr><TD>
<a href="#" onClick="window.open('ret.php?ret=<?php echo $liniesplit[0]; ?>','hej', 'height=300, width=400, status=no,toolbar=no,location=no,menu=no,resizeable=no,scrollbars=no')"><?php echo $liniesplit[0]; ?></a>
</TD>
<?php
}}

fclose($book);
?>
Avatar billede ronster762 Nybegynder
10. februar 2003 - 23:40 #13
typisk det er de små ting der laver rod, det hjalp da jeg copy/paste hele det du havde skrevet.
Men
1000 TAK for hjælpen