Avatar billede bohjorth Nybegynder
10. februar 2003 - 21:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Fange mail til ukendte

Hej..
Er der nogen der ved hvordan man i Notes 6 kan fange en mail sendt til en bruger der ikke eksistere, fx pga tastefejl, og videresende den til en bestemt adr?

ex: brugeren kalder vi bruger og så bliver mailen sendt til buger@domæne.dk
Avatar billede simonvalter Praktikant
10. februar 2003 - 21:13 #1
http://www.net-flow.com/support/user_guides/nt/c13.html ... kender ikke serveren .. men du skal have en catch all account .. måske er det det som står på siden.
Avatar billede wise Seniormester
10. februar 2003 - 22:41 #2
Hejsa

Umiddelbart ville jeg sige at det ikke var muligt, at domino kun modtager mails til de adresser som man specifikt angiver i adressebogen.
Der er diskuteret noget i dette spr. http://www.eksperten.dk/spm/208487

Men om der er kommet en catch-all mulighed i R6 har jeg ikke fået checket...
Avatar billede jogii Nybegynder
11. februar 2003 - 09:46 #3
Umiddelbart er serveren sat op til at sende alt post med ukendt modtager tilbage til afsenderen. Siden R5 er er dog mulighed for at holde disse mails tilbage i MAIL.BOX. Dette gøres i NAB -> SERVERS -> CONFIGURATIONS.
På det konfigurationsdokument, som serveren er knyttet til, gå ind i
ROUTER/SMTP -> ADVANCED -> CONTROLS -> HOLD UNDELIVARABLE MAIL og sæt værdien til ENABLED.

Men jeg tror ikke du bliver glad for den. Du skal herefter jævnligt gå ind i MAIL.BOX og kontrollere alle mails der efterhånden hober sig op.

Du kan alternativt angive en speciel "Delivery failure" besked, som du indtaster samme sted som ovennævnte. Her kan du oplyse om firmaet telefonnummer som kan bruges hvis man ønsker oplysninger om en specifik emailadresse.

//Jörg
Avatar billede wise Seniormester
11. februar 2003 - 11:44 #4
Ohhh, cool, så har jeg da også fået udviddet min viden i dag!
Det vil jeg da også kigge på ...
Avatar billede bohjorth Nybegynder
11. februar 2003 - 16:15 #5
Takker JOGII. Det var ikke helt det jeg håbede på, men bedre end at de bliver sent retur. Jeg har hørt at man kan fange al mail inden mail.box og så videre sende dem derfra, men det tror jeg ikke helt jeg vil rodde mig ind i. Mangler tid :-) Men tak. Jeg beholder dit svar...