Avatar billede samiki Nybegynder
10. februar 2003 - 19:48 Der er 5 kommentarer

Afspilning af shockwave-spil på website.

Jeg har lavet en director-produktion bestående af 12 mindre movies, som tilsammen udgør et spil.

Jeg har skrevet Lingoen således, at man går fra én movie til en anden ved hjælp af gotoNetMovie("filmensnavn.dcr#framenavn")...jeg har shockwave-komprimeret alle filmene og lavet en webside, hvor jeg har lagt den første film ind på....såvidt jeg har læst mig til, så skulle de øvrige film blive hentet ind i samme vindue automatisk via Lingoen....filmene ligger i samme mappe som index.html og der er også uploadet en mappe med Xtras.

Problemet er bare, at det ikke virker!

Jeg har forsøgt mig med absolutte stier også og i mine scripts angivet gotoNetMovie("http://www......./filmensnavn.dcr"), hvilket også er en af de muligheder, der er angivet, at man kan benytte. Men det virker heller ikke.

Jeg kan kun få den første movie frem på min webside....jeg kommer aldrig videre.

Er der nogen der har en ide om, hvor det er galt?
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. februar 2003 - 19:53 #1
mener du ikke NextMovie ?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 20:07 #2
Prøv at lave et frameScript hvor du skriver:

on exitFrame me
go to frame 1 of movie "filmnavn"
exit
Avatar billede samiki Nybegynder
10. februar 2003 - 20:07 #3
Nej, jeg mener gotoNetMovie. I min bog står: In addition to telling the browser which page to display, you can replace the current Shockwave movie with at new one. The 'gotoNetMovie' command is the network equivalent to 'go to movie'. It loads a new movie from the network and replaces the current one directly in the page. You can use both relative and absolute pathnames and even specify a frame in the new movie to jump to. Just place a '#' after the filename.
gotoNetMovie("newmovie.dcr") or gotoNetMovie("newmovie.dcr#play")
gotoNetMovie("http://www....com/newmovie.dcr")
Avatar billede samiki Nybegynder
10. februar 2003 - 20:09 #4
jakob clausen: såvidt jeg er orienteret, så kan man ikke bruge ordinær Lingo, når man shockwavekomprimerer filmene. 'Go to frame 1 of movie "filmnavn"' virker derfor kun i en projector, hvor man bruger Director som afspillingsmedie.
Avatar billede michael-k Nybegynder
10. februar 2003 - 20:14 #5
okay havde bare aldrig hørt om Netmovie :)