Avatar billede herchin Nybegynder
10. februar 2003 - 16:32 Der er 10 kommentarer og
2 løsninger

form-tag med post sender ikke data.

Jeg har to sider, hvorfra den ene sender en variabel til den anden med et post fra en form.

Jeg prøver at printe den variabel, der sendes, men der sker simpelt hen ingen ting... :(

1. side:
<html>
<body>

<form action="next.php" method="get">
  <input type="text" name="username" size="18" maxlength="15">
  <input type="submit" name="logoff" value="Log ud" style="width: 50">
</form>

</body>
</html>

2. side:
<html>
<body>
<?php
print("Username: $username");
?>
</body>
</html>

Her er, hvad der står i adresselinien:

http://localhost/next.php?username=asdasd&logoff=Log+ud
Avatar billede schaefner Juniormester
10. februar 2003 - 16:36 #1
Prøv:
<html>
<body>
<?php
echo "Username: ".$username;
?>
</body>
</html>
Avatar billede htm Nybegynder
10. februar 2003 - 16:36 #2
2. side:
<html>
<body>
<?php
print"Username: " . $_GET["username"];
?>
</body>
</html>

Prøv dette i stedet!
Avatar billede schaefner Juniormester
10. februar 2003 - 16:36 #3
Glemte det vigtigste:
<html>
<body>
<?php
echo "Username: ".$GET['username'];
?>
</body>
</html>
Avatar billede schaefner Juniormester
10. februar 2003 - 16:37 #4
og en underscore: $_GET['username'];
Iøvrigt skal GET vidst stå med stort i method=""
Avatar billede herchin Nybegynder
10. februar 2003 - 16:49 #5
schaefner-> det med get, men hvad er grunden til, at man ikke bare kan benytte sin var? Jeg har tidligere haft den helt samme kode til at fungere. Den eneste forskel på dengang og nu er, at jeg har installere nyeste version af apache og php.
Avatar billede htm Nybegynder
10. februar 2003 - 16:52 #6
I nyeste version af PHP er sikkerheden blevet skærpet, så du skal bryge $_GET til at tjekke GET-variabler via adresselinien $_POST til at tjekke POST-variabler via en POST-form!
Det er bla. det der skal til! :-)

Reelet set har de sat register_globals til off som default i php.ini!

shaefner>> Det er ligemeget om der bliver brugt store eller små bogstaver i method
Avatar billede htm Nybegynder
10. februar 2003 - 16:53 #7
Tjek evt. her hvad der skete i version 4.1.x og derefter: http://dk.php.net/release_4_1_0.php
Avatar billede miraculix Nybegynder
10. februar 2003 - 17:04 #8
Husk i øvrigt at skifte til method="post" (og til $_POST['']) hvis du også indbygger password i din form! Ellers kommer passwordet til at stå i klartekst i browsrens adresselinie...
Avatar billede herchin Nybegynder
10. februar 2003 - 22:25 #9
Er der ikke andre end htm, der vil have del i pointene?

De deles ud i morgen!
Avatar billede miraculix Nybegynder
10. februar 2003 - 23:08 #10
Nej tak, min 5-øre er vist ikke point værd i fht. de andres ;-)
Avatar billede schaefner Juniormester
10. februar 2003 - 23:09 #11
svar :)
Avatar billede herchin Nybegynder
11. februar 2003 - 19:59 #12
Jeg takker mange gange for hjælpen.