Avatar billede lars88 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:14 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

indsaet.asp

har lavet en side der skal sende informationer i en db.. hvad har jeg lavet forkert?

<html>
<head>
<title>Add a tag</title>
</head>

<body bgcolor="#000000" text="#000000">
<%
if Request.Servervariables("REQUEST_METHOD") = "POST" then
  ' Udfør SQL'en her
tempConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & Server.MapPath("guestbook.asp")
strSQL = "Insert into guestbook (Fornavn) values('" & Request.Form("Fornavn") & "')"
tempConn.Execute(strSQL)
strSQL = "Insert into guestbook (tekst) values('" & Request.Form("tekst") & "')"
tempConn.Execute(strSQL)
Response.redirect("guestbook.asp")

End if
%>
<p align="center"><strong><font color="#FFFFFF" size="5">Clan koma's tagwall</font></strong></p>

<p align="center"><strong><font color="#FFFFFF" size="5"><br>
  </font></strong><font color="#FF0000">Forms marked with: * are required to post
  a tag</font></p>
  <form name="indsaet.asp" method="post" action="">
    <table width="75%" height="203" border="1">
      <tr>
        <td width="24%" height="59"><strong><font color="#FF0000">*Your nick:</font></strong></td>
        <td width="76%"><input type="text" name="Fornavn"></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="110"><font color="#FF0000">*<strong>Your tag:</strong></font></td>
        <td><textarea name="tekst" rows="5"></textarea></td>
      </tr>
      <tr>
        <td height="23">&nbsp;</td>
        <td><input type="submit" value="add tag">
          <input type="reset" value="fortryd"></td>
      </tr>
    </table>
  </form>
  <p align="left">&nbsp;</p>
</div>
</body>
</html>
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 23:15 #1
hvilken fejl får du ?
Avatar billede Jman Praktikant
09. februar 2003 - 23:18 #2
der er vist noget galt i din fortælling om hvor din DB ligger:
tempConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; " & Server.MapPath("guestbook.asp")
hedder din DB guestbook.asp ??
Avatar billede Jman Praktikant
09. februar 2003 - 23:19 #3
skift guestbook.asp ud med stien/navnet til din database
Avatar billede lars88 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:22 #4
havde ret.. tankte torsk, men stadig fejl
Avatar billede Jman Praktikant
09. februar 2003 - 23:25 #5
hvorfor afsviser du så hurtigt ?
Hvad får du af fejl nu ?
Avatar billede lars88 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:26 #6
The page cannot be displayed
There is a problem with the page you are trying to reach and it cannot be displayed.

--------------------------------------------------------------------------------

Please try the following:

Open the koma.frip.dk home page, and then look for links to the information you want.
Click the  Refresh button, or try again later.

Click  Search to look for information on the Internet.
You can also see a list of related sites.

HTTP 500 - Internal server error
Internet Explorer

grunden til hurtig afvisning var at jeg prøvede det hurtigt
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2003 - 23:26 #7
Du mangler DBQ i Connection strengen:

tempConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.asp")
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
09. februar 2003 - 23:28 #8
Du mangler at åbne forbindelsen,
og så skal du bruge én insert - ikke 2
Avatar billede lars88 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:28 #9
stadig fejl.. det er nok min strSQL der er noget galt med dunno??
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2003 - 23:31 #10
Ja du skal havde et connection obejct.:

Set Conn = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
tempConn = "DRIVER={Microsoft Access Driver (*.mdb)}; DBQ=" & Server.MapPath("guestbook.asp")
Conn.Open tempConn

Så skal du lave denne:
tempConn.Execute(strSQL)

Om til:
Conn.Execute(strSQL)

Og som erik skriver lave en insert SQL.
Avatar billede lars88 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:38 #11
Hvordan laver jeg de to strSQL om til 1?
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2003 - 23:39 #12
Du kan sætte , mellem kolonne navne og de data der skal indsætte i values delen, sådan her:

strSQL = "Insert into guestbook (Fornavn, tekst) values('" & Request.Form("Fornavn") & "', '" & Request.Form("tekst") & "')"
Conn.Execute(strSQL)
Avatar billede eagleeye Praktikant
09. februar 2003 - 23:40 #13
Du kan evt prøve at kigge på denne side.: http://www.w3schools.com/sql/default.asp
En god, let at gå til side omkring SQL.