Avatar billede madz15 Nybegynder
09. februar 2003 - 21:48 Der er 25 kommentarer og
3 løsninger

Seriøs og god vurdering belønnes...

Hej.

Jeg har en personlig hjemmeside som gerne skal fortælle om hvem jeg er og hvad jeg kan.

Jeg kunne tænke mig at I gav et par ord om:

Designet (Farver, Brugervenlighed, Opsætning osv.)
Indholdet
Måske flere ting?

Altså alt i alt vil jeg have at i tester min hjemmeside og kommer med feedback.

Adressen til siden er :
http://www.timmer.dk
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 21:53 #1
- Teksten for lille
- meget luft i 1024 x ...øeehh :) ?? opløsning
- Synes det er lige lovligt ''støvet'' - lidt farve eller bare grafik - du er jo ikke bedemand!
Generelt synes jeg du har nogle gode ting med - ka fx. god lige dine gfaq under webcam.
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
09. februar 2003 - 21:53 #2
burde du ikke ha' skrevet iht. W3's retningslinier
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 21:55 #3
oki vi tager det fra en ende af:
designet er flot dog mener jeg at de links der er til de andre sider på din hjemmeside godt måtte ftlde noget mere, jeg mener også at din forside virker en anelse skrumpet sammen.

indholdet: ja man får da afvide hvem du er men det er jo også menningen, tror ikke det er en side jeg personligt ville bruge timer på at kigge på men hver sin smag. farverne er gode og flotte

alt i alt hvis man skulle give det en karakter ville det blive 9
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 21:55 #4
1. Design mæssigt ser siden faktisk meget godt ud, er dog ikke vild med den gule comp. i baggrunde bag teksten.
2. et eller andet er der galt med dine nyheder, hvis jeg holder musen nede i feltet, og kører til højre, kan jeg flytte rundt på siden. ( tror ikke det er meningen.
3. Sidens brugervenlighed vil jeg give et stort + den er nem at finde rundt på, da du har holdt samme stil på alle siderne, og kræver ikke det store indblik for at lære den at kende.

hvis siden skal vise hvad du kan, skal du nok igang med nogle mere fanzy ting. som den er nu, viser du at du kan html, og kan designe en smule. så ikke det vilde i det.

men ellers en flot side.

mvh.
Questis
Avatar billede madz15 Nybegynder
09. februar 2003 - 22:05 #5
Okay..
Driller nyhederne ved jer alle???
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 22:06 #6
(1) Selve opsætningen er meget enkelt og stilren

(2) Bryder mig ikke særlig meget om at siden er så sløret/utydelig

(3) Selve indholdsdelen på siden er meget lav, og det kan godt virke lidt sammenpresset. Du lader "kassen" fortsætte hele siden ud, hvorfor så give indholdet lidt mere plads, det er trods alt det der er vigtigt på siden

(4) Menuen er nem at bruge. Jeg savner lidt noget brugerfeedback, altså en hover effekt er noget der hvis hvilket link man er over, kunne f.eks. skifte farve

(5) Siden er holdt i ene hvide/grålige toner, og det kommer let til at virke lidt kedelig. Synes især at du skulle putte lidt farve ind i topbanneret (www.colorschemer.com/online), og på den måde skabe lidt liv på siden

(6) Rent indholds mæssigt synes jeg at det er en fin side, men synes det er lidt underligt med billede side, med ene billeder af dig. Hvad kan jeg som bruger bruge det til?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 22:35 #7
ja nyheder er der de samme problemer med her
Avatar billede madz15 Nybegynder
09. februar 2003 - 22:41 #8
Okay..
Men er siden for "klemt sammen"??
Avatar billede madz15 Nybegynder
09. februar 2003 - 22:41 #9
Og jeg kan faktisk godt lide de der farver jeg har brugt?
Avatar billede Slettet bruger
09. februar 2003 - 22:43 #10
jeg mener siden er for klemt og mener at dine farver er gode, men husk det vi siger her er jo kun ment som gode forslag
Avatar billede madz15 Nybegynder
09. februar 2003 - 23:21 #11
Ja okay :-)
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 05:44 #12
Jeg kan skide godt lige siden.. og er ret vild med det støvede look :)

Min største anke er sådan set at du blander business og personlig hjemmeside.
Den går ikke, det er ikke rigtig til at finde ud af hvad du er for en størrelse så.
Derfor er det bedre at ha 2 websites, et til portfolio, og et til at vise små fine billeder af dig selv og fortælle om din hund og din kæreste og din kommende knallert.

Det er sagt i utallige film, og gælder også på nettet
Never mix business with pleasure.

PS: det behøver jo ikk blive dyrere for dig at få 2 sider da du jo bare kan hoste den personlige i et underbibliotek på dit webhotel
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 14:42 #13
phunkypopcorn >> Tak for det :-). Men, det med jeg blander det sammen, hva gør det egentlig?
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 14:47 #14
det giver et meget uprofessionelt indtryk.

Folk der ønsker at hyre en webdesigner er ret ligeglad med hans udseende og hans hund. De vil bare vide hvad han kan.
Webdesigneren er et enmandsfirma - firmaer er ikke privatpersoner...

Hvis jeg går ind på coca colas hjemmeside regner jeg heller ikke med at se direktørens kone samt en side med hendes bedste vaskeråd blandet med konkurrencer og produktinfo.
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 15:00 #15
phunkypopcorn >> Når nej, men hvis man går ind på min side for at læse om mig, og se hvad jeg kan, så er det vel det samme??
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 17:03 #16
du mangler en farver som ikke er så mat som de andre, en farve som træder ud... designet blir træls at kigge på i længden...

baggrunden i "Velkommen" skal helt sikert væk, den ødelægger og distrahere...

< Velkommen > og < Nyheder >, er lavet med nogle billige photoshop effekter, og virker utrolig uproff...

Top logoet er godt nok, men jeg tror desværre ikke helt at baggrunden er lavet af dig - hvis den er undskylder jeg, - for det er vigtigt - at hvis man tager copyright har man lavet alt gfx'en selv...

logoet "timmer.dk" er passer slet ikke i designet, shadowen er for billig, prøv at lave lidt om på den, og prøv noget blur på det...
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 17:04 #17
mere:

Man savner nogle hover effekter på menuen...

BSS - Bror S. Skardhamar
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 17:05 #18
nowoe >> Hvad mener du med baggrunden < Velkommen >??? Og selvfølgelig har jeg lavet alt selv...
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 19:40 #19
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 20:03 #20
Kan bedste lige logo2, da den passer bedste til resten af logoet
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 20:06 #21
Avatar billede Slettet bruger
10. februar 2003 - 21:21 #22
2 helt klart
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 21:48 #23
Ser det seriøst fedest ud med den gule tekst??
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 21:51 #24
Ja hvis du kalder 2'eren for gul, så har du ret
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 21:57 #25
Jamen jeg synes bare det skilder sig for meget ud fra designet?
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
10. februar 2003 - 22:19 #26
kigger man kun på logoet er så er logo2 helt klart det bedste, men kigger man på hele designet vil jeg nok give dig ret i at det ikke passer
Avatar billede madz15 Nybegynder
10. februar 2003 - 22:32 #27
Okay..
Tak :-)
Avatar billede madz15 Nybegynder
12. februar 2003 - 18:11 #28
Tak for jeres svar..
Jeg har ændret lidt på min side..
Jeg vil nu bedømme hvem der skal have point..

Tak for jeres hjælp..