Avatar billede puttitat Nybegynder
09. februar 2003 - 21:41 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

IBM aptiva lydkontrol i skærm

Hejsa,

Jeg er igang med at sætte en gammel IBM aptiva 2140 L46 computer op med Windows Millennium... Det er med en M75 17" skærm med indbyggede BOSE højttalere. I kender sikkert modellen, der er indbygget volumen drejeknap i skærmen. Problemet er bare, at inden formateringen fra den org. IBM-installation var skærmen skruet helt ned. Så nu mangler jeg den software til Windows, der gjorde at man kunne styre volumen. Hvor kan jeg finde den software???

// Troels
Avatar billede brops Nybegynder
09. februar 2003 - 21:45 #1
Avatar billede thorbjoern Nybegynder
09. februar 2003 - 21:46 #3
Avatar billede puttitat Nybegynder
09. februar 2003 - 21:50 #4
Hvor mange gange har jeg ikke kigget dér????

Der finder jeg intet, udover nogle .inf filer der bare har de der farve-profiler, som jeg alligevel ikke kan bruge til ret meget...
Avatar billede brops Nybegynder
09. februar 2003 - 21:52 #5
hvad hedder lydkortet???
Avatar billede puttitat Nybegynder
09. februar 2003 - 21:57 #6
driveren fejler intet, det er bare skærmens højtt der tilsluttes med et PS/2-lignende stik, som så kræver et skærmstyreprogram.

Der sidder vistnok 2 crystal-chips på bundkortet.

// Troels
Avatar billede brops Nybegynder
09. februar 2003 - 22:04 #7
hmm hvilket fabrikat er skærmen???
Avatar billede puttitat Nybegynder
14. marts 2003 - 11:08 #8
Det er da IBM ;-)
Avatar billede puttitat Nybegynder
20. september 2005 - 11:21 #9
Lukker, et 2½ år gammelt svar er nok ikke interessant.

// Troels