Avatar billede zethcom Nybegynder
09. februar 2003 - 15:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hjælp..hehe

Hey med jer! :)
Nu har jeg siddet og bøvlet med det her script i flere timer.. ej ok, en times tid.. :)

Men, jeg kan simpelthen ik få det til at funke..

Script:

<? include("db.php"); ?>

<?
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM supertagwall_ban WHERE ip = '$ip'") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {
    $id = row[id];
    $ip = row[ip];
    $grund = row["grund"];
?>

<?
if ($ip == "row[ip]") {
echo "Du er bannet";
}
else {
echo "tagwall";
}
?>

Det ska gøre så den ip som ligger i databasen (phpmyadmin), ikke har adgang til tagwallen.. og så den kommer med den fejlbesked = Du er bannet.. :)

Håber i kan hjælpe!
Avatar billede jacob_m Nybegynder
09. februar 2003 - 15:11 #1
Hvad er så problemmet ?
Avatar billede angam Nybegynder
09. februar 2003 - 15:13 #2
Denne linie:
if ($ip == "row[ip]") {

.. der skal være:

if ($ip == row[ip]) {

(forudsat at ip og id altså er sat som konstanter - det fremgår jo ikke af scriptet!)
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. februar 2003 - 15:13 #3
Der skal også $ tegn foran array variable:  $row['ip'] , ikke  row[ip]
og så skal du ellers bruge anførselstegn korrekt:

<? include("db.php"); ?>

<?
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM supertagwall_ban WHERE ip = '$ip'") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {
    $id = $row['id'];      // $ foran, ' omkring feltnavnet der bruges som index
    $ip = $row["ip"];        // eller også " omkring feltnavnet der bruges som index
    $grund = $row["grund"];
?>

<?
if ( $ip == $row['ip'] ) {  // der skal IKKE " tegn om det hele kun om feltnavnet
echo "Du er bannet";
}
else {
echo "tagwall";
}
?>

mvh JakobA
Avatar billede angam Nybegynder
09. februar 2003 - 15:13 #4
if ($ip == $row["ip"]) {

er nok mere rigtigt.
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. februar 2003 - 15:19 #5
Jeg kan slet ikke få det til at funke.. Altså scriptet skal: Gøre så hvis ip'en som jeg tilføjer til db'en ikke har adgang til tagwallen.. og hvis den ik er der, så skal den selfølgelig have adgang.. er der ik en som kan fixe et script som virker?
Avatar billede bobcats Nybegynder
09. februar 2003 - 15:59 #6
Prøv dette...

<? include("db.php"); ?>

<?
$ip = $_SERVER[REMOTE_ADDR];
$foresp = mysql_query("SELECT * FROM supertagwall_ban WHERE ip = '$ip'") or die(mysql_error());
while($row = mysql_fetch_array($foresp)) {
    $id = $row['id'];      // $ foran, ' omkring feltnavnet der bruges som index
    $ip = $row["ip"];        // eller også " omkring feltnavnet der bruges som index
    $grund = $row["grund"];
?>

<?
if ( $ip == $row['ip'] ) {  // der skal IKKE " tegn om det hele kun om feltnavnet
echo "Du er bannet";
}
else {
echo "tagwall";
}
?>
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. februar 2003 - 17:28 #7
Den siger fejl på linie 19
Avatar billede jakoba Nybegynder
09. februar 2003 - 17:39 #8
hvilken fejl siger den ?
hvilken linie er linie 19 ?
hvilket af de 2 kodeeksempler har du prøvet ?
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. februar 2003 - 17:59 #9
Har prøvet alle.. Men jeg tænkte om en af jer ik ville lave en anden løsning.. for jeg tror ikke den der kommer til at virke!
Avatar billede zethcom Nybegynder
09. februar 2003 - 19:32 #10
ah fuck det ! :) Bliver nødt til at give bobcats points, da jeg kom til at afvise jer andre.. tak for hjælpen alle!