Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. februar 2003 - 02:02 Der er 15 kommentarer og
4 løsninger

Politibetjent, Hvad kræver det ?

Hej alle..

Hvad kræver det for at blive politibetjent ?

Gym ??

Eller noget lign?

Tak

Suran
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. februar 2003 - 02:05 #1
Avatar billede jelzin101 Praktikant
09. februar 2003 - 02:06 #2
bl.a. http://portal.vestbuilder.dk/vsfr1821/acont.asp?objtype=faq&ilanguage=Dansk&func=showlist&amenu=1021&showsub=sub6&button=button_6

Hvilken uddannelse kræves ?
Der er ingen krav om forudgående uddannelse, men vi lægger vægt på gode skolekundskaber – specielt i dansk. Den skriftlige prøve er på 10. klasses niveau.
09. februar 2003 - 02:06 #3
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:07 #4
lånt fra jelzin's link

- Du er fyldt 21 år
- Du er dansk statsborger og er god til dansk
- Du har et godt helbred, en normal hørelse og et almindeligt farvesyn
- Du har kørekort til personbil

Desuden bliver der lagt vægt på følgende:
- Du er under 29 år
- Du har rimelig højde, er fysisk robust og fysisk egnet til politijobbet
- Du har et syn, der ikke overskrider den vejledende grænse på 6/12–6/24
- Du er ustraffet
- Du har ordnede personlige og økonomiske forhold
- Du har gode skolekundskaber
- Du har kendskab til fremmedsprog

Vi ønsker mænd og kvinder med både dansk og anden kulturel og etnisk baggrund som ansøgere. Du skal ikke have nogen bestemt uddannelse for at blive politibetjent, men du skal have nogle af de følgende træk:

Du skal være moden og have en god portion livserfaring. Det er ikke så vigtigt, hvilket arbejde du har haft, hvilken uddannelse du har taget, om du har været i forsvaret, eller om du har været på højskole. Det vigtigste er, at du kan håndtere overraskelser samt bevare overblikket og handle fornuftigt i nye situationer.
Du skal være god til at omgås andre mennesker og til at lytte. Du skal også kunne lide at træffe beslutninger.
Avatar billede initializing Nybegynder
09. februar 2003 - 02:07 #5
En ren straffeattest ;)
Avatar billede fc-komodo Nybegynder
09. februar 2003 - 02:08 #6
Ren straffe aftest! hehe :-)
kunne ikke selv komme ind PGA det
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. februar 2003 - 02:08 #7
jelzin101-->> Får de så også meget op i matematik ?..
Det kræver da ikke at jeg tager 10. med ?

Suran
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 02:09 #8
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. februar 2003 - 02:09 #9
Jeg har en ren straffeattest og vil blive ved med at ha' det.. Så ikke nogen problemer der :o)

Suran
09. februar 2003 - 02:10 #10
Der er ikke krav om en bestemt skoleuddannelse; men der lægges vægt på gode skolekundskaber, især i dansk og kendskab til fremmedsprog.
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:12 #11
hmm.. jeg kan næsten opfylde alle krav på nær det med de 21 *er kun 20 ½ :(*
men måske er det noget man burde overveje, når man når de 21 ;o)
Avatar billede initializing Nybegynder
09. februar 2003 - 02:13 #12
Jeg kan goså opfyle alle.. Undtagen den med alderen :)
-Er 15 ;)
Avatar billede s.b.a Nybegynder
09. februar 2003 - 02:13 #13
initializing-->> Det samme her ;o)

Suran
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:15 #14
hmm.. det er så synd at I skal vente 6 år, og der kan ske meget på 6år
Avatar billede initializing Nybegynder
09. februar 2003 - 02:16 #15
Jeg ved allerede hvad jeg skal være.. Datafagtekniker :)
Avatar billede rkhdk Nybegynder
09. februar 2003 - 02:22 #16
ini => det er nok det værst udd man kan tage *har fuldført ½ delen af den,og droppede den..*

den er intet værd, uden du har en praktikplads... og venter ca 3 år inde i udd før du lære noget ordenligt.. *dette er bare min mening om en udd der har har spildt 2½ år af mit liv*
Avatar billede iq-n Nybegynder
09. februar 2003 - 02:33 #17
Min kørelærer sagde det krævede at du har sniffet lim i mindst 3 år... :)
09. februar 2003 - 13:49 #18
lukketid???
Avatar billede s.b.a Nybegynder
22. februar 2003 - 12:54 #19
Tak Til alle!...

Suran