Avatar billede humlebidk Nybegynder
08. februar 2003 - 23:13 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

ASPsmartupload og jscript

Jeg vil gerne hører om der er nogen, som kan hjælpe mig her?

Mit problem er følgende:

Jeg kan ikke få ASPsmartupload til at kører med JScript. Hjemmesiden med kodeeksempler giver ikke noget eksempel der kan bruges, jeg har søgt på eksperten efter en løsning, men har ikke kunne finde en. Jeg har også forsøgt at lave omskrive det lidt og jeg har lokaliseret fejlen til metoden upload, jeg har tilmed forsøgt at snyde syntaksen med upload(). Men det ville den ikke!!!!

jeg har leget lidt med koden som vist på hjemmesiden for aspsmartupload.

<% @Language=JScript %>
<%
  var mySmartUpload
  var intCount
mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

  mySmartUpload.Upload // her opstår den famøse fejl

  intCount = mySmartUpload.Save("/fun")

  Response.Write(intCount+" file(s) uploaded.")

%>

håber der er en derude som har et svar. Jeg gir gode point for et godt svar! dvs. ikke noget vbs eller den slags lunkne løsninger.
Avatar billede cpufan Juniormester
08. februar 2003 - 23:20 #1
og du er sikker på komponenten er installeret og registreret korrekt på serveren.
Avatar billede somaliomar Praktikant
08. februar 2003 - 23:42 #2
Hvad sker der hvis du kommenterer linjen væk:

<% @Language=JScript %>
<%
  var mySmartUpload
  var intCount
mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

  // mySmartUpload.Upload // her opstår den famøse fejl

  intCount = mySmartUpload.Save("/fun")

  Response.Write(intCount+" file(s) uploaded.")

%>
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2003 - 01:23 #3
<ole>

Har du prøvet at skifte case?

mySmartUpload.upload // her opstår den famøse fejl

/mvh
</bole>
Avatar billede humlebidk Nybegynder
09. februar 2003 - 13:51 #4
cpufan-> komponenten er på og virker i VBS, har tjekket.
somaliomar-> har lige prøvet, så forsvinder fejlen godt nok, men tilgengæld, så uploader den ikke. funktionen upload sørger netop for at filerne kommer op.
olebole-> prøvede lige, samme fejl.

i kan lige få det hele:

filen til valg af filer:
-------------- et.asp -----------

<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 1</H1>
<HR>

<FORM METHOD="POST" ACTION="to.asp" ENCTYPE="multipart/form-data">
  <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE1" SIZE="50"><BR>
  <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE2" SIZE="50"><BR>
  <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE3" SIZE="50"><BR>
  <INPUT TYPE="FILE" NAME="FILE4" SIZE="50"><BR>
  <INPUT TYPE="SUBMIT" VALUE="Upload">
</FORM>

</BODY>
</HTML>

filen til upload:
-------- to.asp -----------------

<%@Language="JScript"  %>
<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 1</H1>
<HR>

<%

  var mySmartUpload
  var intCount

mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

mySmartUpload.Upload(Response.Form("FILE1"))

  intCount = mySmartUpload.Save("/fun")

Response.Write(intCount+" file(s) uploaded.")

%>
</BODY>
</HTML>

------------------------------

filerne gemmes skal gemmes i undermappen /fun.
Avatar billede humlebidk Nybegynder
09. februar 2003 - 14:03 #5
jeg har fundet en slags løsning, hvor jscript og vbs kan kører på samme side:

<%@Language="JScript"  %>
<HTML>
<BODY BGCOLOR="white">

<H1>aspSmartUpload : Sample 1</H1>
<HR>

<script language="VBscript" runat="server">

  dim mySmartUpload
  dim intCount

set mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")

mySmartUpload.Upload()

  intCount = mySmartUpload.Save("/fun")

Response.Write(intCount & " file(s) uploaded.")

</script>

<% Response.Write("Det kører vist") %>
</BODY>
</HTML>

-------------------------------

men det får altså mit numsehul til at snerre sig sammen med den slags løsninger.
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2003 - 17:26 #6
Det er desværre, hvad man har ud af, at så mange - i så lang tid - har skrevet i et elendigt 'sprog'. Vi andre hænger på skidtet, som ikke engang performer ordentligt.
10.000.000.000 flies can't be wrong .... eat shit!  :oP
/mvh
Avatar billede humlebidk Nybegynder
09. februar 2003 - 22:25 #7
jamen jamen, det ville da være lækkert om der ik er en lille smart ting der gør at den der skide upload kan køres i jscript? det andet kan nemt kører, og vb og jscript kan direkte udveksle variable o0( udelukkende fordi ms ruller rundt i deres egen lille kodeverden - på godt og ondt ) - jeg savner virkeligt en rar lille jscript løsning.
Avatar billede olebole Juniormester
09. februar 2003 - 23:30 #8
Ehhh ... jeg ved ikke helt, om du misforstod (= jeg ikke forklarede mig tydeligt). Vi kan ikke blive mere enige  ;o))
/mvh
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. februar 2003 - 18:47 #9
<% @Language=JScript %>
<%
var mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload")
mySmartUpload.Upload()

var intCount = mySmartUpload.Save("/fun")
Response.Write(intCount+" file(s) uploaded.")

%>
Avatar billede mm12010 Nybegynder
26. februar 2003 - 18:47 #10
<% @Language=JScript %>
<%
var mySmartUpload = Server.CreateObject("aspSmartUpload.SmartUpload");
mySmartUpload.Upload();

var intCount = mySmartUpload.Save("/fun");
Response.Write(intCount+" file(s) uploaded.");

%>
Avatar billede humlebidk Nybegynder
27. februar 2003 - 01:25 #11
mm12010 du er guddommelig!!!!!!!!!!!!!!!! 137 point og et kys til dig *smask*!!! tak mester!
Avatar billede mm12010 Nybegynder
27. februar 2003 - 07:35 #12
hehe:o) takker - jeg er ved at oversætte at alle eksemplerne fra www.ASPsmart.com til JSript, så hold øjnene åbne.
Avatar billede humlebidk Nybegynder
27. februar 2003 - 12:16 #13
lækkert da .. håber lige du ligger et link eller et eller andet i den stil når du er færdig =)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
03. maj 2003 - 17:14 #14
stadig interesseret?
Avatar billede humlebidk Nybegynder
05. maj 2003 - 11:10 #15
også i den grad *S*
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. maj 2003 - 15:47 #16
Avatar billede mm12010 Nybegynder
05. maj 2003 - 15:47 #17
hvis du finder nogen fejl vil jeg meget gerne vide det :o)
Avatar billede humlebidk Nybegynder
25. august 2003 - 13:28 #18
hvis du stadig lytter, så har jeg fået testet en stor del af dine scripts igennem og der ser ikke ud til at være nogen fejl, de virker i hvert fald alle sammen når man bare smider dem op på serveren som de er forfattet. Og de virker stadig efter at jeg har ændret og rettet så det passer til mine anvendelser. Hvis du har oversat flere aspSmart komponenter i mellemtiden, så vil jeg gerne hører nærmere =)
Avatar billede mm12010 Nybegynder
25. august 2003 - 13:32 #19
ok :o)

jeg har desværre ikke haft tid her på det sidste, men jeg skal nok gi' lyd hvis jeg kaster mig over flere