Avatar billede sj10 Nybegynder
08. februar 2003 - 20:53 Der er 11 kommentarer

Opkoblingsprobelm

Hej,

Jeg har lige installeret min xp på ny oven på den gamle, fordi jeg synes den var blevet lidt ustabil.

Problemet er at min analoge internetforbindelse er forsvundet, og når jeg prøver at oprette en ny så kan jeg ikke oprette de via moden, men kun vælge adsl opsætning.

Modemet er fundet, og computeren kan godt kommunikere med det.

Hvad er problemet?

sj
Avatar billede somaliomar Praktikant
08. februar 2003 - 22:58 #1
Hvam mener du med analog Internetforbindelse? Mener du Internetforbindelse med modem?
Avatar billede peet-49 Novice
08. februar 2003 - 23:28 #2
Du skal oprette internet via modem, der må være noget, der er misset for under opsætning. Du har oprettet internetforbindelse via netkort, det skal du fjerne og så starte forfra.
Avatar billede sj10 Nybegynder
09. februar 2003 - 09:10 #3
Ja, jeg mener med et modem. Jeg prøver også at oprette via modem, men det kan ikke lade sig gøre, da dette valg er invens.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 09:14 #4
start -> opret forbindelse til -> vis alle forbindelser -> Vælg "Opret ny forbindelse" i venstre side -> næste -> Oprette forbindelse til internettet -> Følg vejledningen videre

Hvis du vælger "oprette forbindelse manuelt" kan du ihvertfald vælge modem
Avatar billede somaliomar Praktikant
09. februar 2003 - 09:19 #5
Det kan du også gøre via IE.

- Start IE
- Uner menuen Tools vælger du Internet Options...
- På fanen Connections trykker på knappen Add
Avatar billede sj10 Nybegynder
09. februar 2003 - 09:22 #6
Det er også det jeg gør. Når jeg så kommer til den side der kommer efter jeg vælger "opret min forbindelse manuelt" - så er der 3 muligheded. Jeg kan kun vælge den nederste, og ikke den øverste som er forbindelse via et modem (invens)
Avatar billede peet-49 Novice
09. februar 2003 - 09:48 #7
Det kan kun være fordi dit modem ikke er disponibelt. Fjern det og installer det igen. Husk at fjerne modemet i enhedshåndtering.
Avatar billede sj10 Nybegynder
09. februar 2003 - 09:54 #8
Har jeg prøvet.....hvis jeg prøver at diagnosticere det, så kan computeren også godt kommunikere med det.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 10:02 #9
Prøv lige at vælge "Oprette advanceret forbindelse" istedet for "oprette forbindelse til internettet" -> marker "Accepter indgående forbindelse" vælg next -> Har du nu mulighed for at vælge dit modem ?
Avatar billede somaliomar Praktikant
10. februar 2003 - 08:28 #10
sj10 >> Har du også prøvet det her trick?

- Start IE
- Uner menuen Tools vælger du Internet Options...
- På fanen Connections trykker på knappen Add
Avatar billede dreamer Nybegynder
28. maj 2003 - 15:06 #11
Det er ikke første gang jeg har set dette problem. Jeg arbejder i TDCs support og har før set problemet. Den eneste løsning jeg kender er at reinstallere windows og det er også det jeg vil råde dig til at gøre, men hvis du finder en anden løsning vil jeg meget gerne have den :-)

Mvh
Rune
Med dette indlæg repræsentere jeg mig selv og ingen andre.