Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 19:36 Der er 24 kommentarer og
7 løsninger

Vudering + ider

Jeg har beygget lidt på en side, og vil gerne have noget respons før jeg går videre. Synes i det nye layout/opsætning ligger for tæt på den gamle? eller skal jeg begyunde forfra. Vil også gerne have en karakter fra 13-skalaen!

Link til mit nye layout.
http://www.claus.bettebror.lir.dk
link til siden der skal erstattes.
http://www.lemvig-gym.dk

Pointene vil blive fordelt mellem gode fyldsgørende svar.
Avatar billede alrua Nybegynder
08. februar 2003 - 19:38 #1
det er i al fald pænere end det gamle - men jeg synes det er for mørkt. Mørke farver bruges typisk på mere "nørdede" sider som clan-sider el. lign. Hvis det skal være til et gymnasium skal det være lysere.

På 13-skalaen ville jeg give det 8-9 :)
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 19:42 #2
1. du har helt klart forbedret det gamle "design" hvis man kan sige der var et.
2. du skal til at arbejde en del med mere lyse og venlige farver, da de mørke er ufatlig svære at arbejde med, og gøre spændende.
3. Brug flere grafiske effekter på siden, dette gør den mere livlig og spændende at se på.
4. lave style på dine links, så de ikke står i standard farver, men nogen der passer til siden. måske en mouse over effekt på menuen's links.
5. hvad har køer med et gymnasie at gøre. det billede på forsiden ser helt malplaceret ud.

mvh.
Questis

p.s: vil ikke give karrakter
Avatar billede ahv Nybegynder
08. februar 2003 - 19:42 #3
Det nye er meget pænere end det gamle og det nye kan sikkert blive meget bedre, måske skal den mørkeblå baggrund, skiftes ud med en hvid?

Desuden synes jeg der skal være lige stor margin mellem toppen og menuen, altså samme mellemrum fra indholdet.

Karakter: 8^@13
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2003 - 19:42 #4
Kedeligt! ikke det helt vilde grafik, for mørke farver (folk tror jo at det er et satanisk gym)

Lidt grafik ville gøre underværker, der kunne fx være billeder af gym'et istedet for et par kør der græsser!

og igen ville jeg bruge nogle lyse farver fx hvid grå og mørke rød (bare et forslag)

din tekst font ville blive hvis du brugte verdana size 10

og ikke for at være ond eller noget men det ligner et "gratis" design man kunne finde her på exp.dk

det er lidt hård kritik men det var bare min mening!
7@13
<\\izemate
Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 19:44 #5
det med de der grimme kør har noget at gøre med gym'ets varemærke...totalt lam men de vil gern have de bliver på siden
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 19:45 #6
olezen >> hvis køerne skal være der, var det måske en ide at sige noget om dem, da de virkeligt falder ved siden af *GG*
Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 19:46 #7
det er hård kretik man lære mest af så bare kom med det
Avatar billede Slettet bruger
08. februar 2003 - 19:46 #8
du kunne evt. samle lidt inspiration fra en lignende side.

næstved handelsskole, som ikke er det vilde, men funktionel ok.

http://www.nhs.dk/
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. februar 2003 - 19:46 #9
de kraftigt farvede baggrunde forringer kontrasten så tekstem blive svær at læse. Det trækker *alvorligt* ned.

Til gengæld er det et plus at du har skåret antallet af links i menuen ned. Den bør stadig reduceres lidt mere.

billedet med køerne er kønt og giver god farve til siden, men har det noget med lemvig gymnasiom at gøre?

Designmæssigt er den nye side bedre, forudsat du lysner baggrunden så man kan læse hvad der står.

mvh JakobA
Avatar billede izemate Nybegynder
08. februar 2003 - 19:46 #10
ups glemte lige at sige at det er LANGT bedre end det gamle design nogle andre farver og lidt grafik ville gøre det MEGET bedre :)
prøv at lege lidt med lysere farver måske se på andre gym sider og se hvad de har brugt !!

eller brug www.colormatch.dk den virker altid ! ;)
og måske kunne du få nogen her på exp.dk under opgaver til at lave et fedt banner til dig hvis grafik ikke er din stærke side..

<\\izemate
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. februar 2003 - 19:50 #11
siden har fast bredde, det har det vindue den skal vise sig i ikke så der kan nemt komme nogen åndsvagt brede marginer.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 20:29 #12
Det nye design er helt klart bedre end det gamle, og det er blevet meget bedre siden jeg så designet første gang
Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 20:49 #13
Så jeg har lavet lidt om på farverne så tjek det igen og kom med jeres mening.
der kommer også noget grafik på et tidspunkt
Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 20:53 #14
så er der banneret også på lavet meget hurtigt :D
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 20:59 #15
Det er meget bedre nu, synes måske at du skal vælge en meget lysegrå baggrundsfarve istedet for en hel hvid
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. februar 2003 - 21:10 #16
enig med clausen
Avatar billede olezen Nybegynder
08. februar 2003 - 22:33 #17
ville da godt lige have lidt mere respons på de nye farver og logo
Avatar billede jakoba Nybegynder
08. februar 2003 - 22:41 #18
en ekstra forbdring kunne være at skifte til en font der passer bedre til computerskærme. En font som 'times new roman' er ikke den bedste. Prøv med 'arial' eller 'verdana' istedet.
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
08. februar 2003 - 22:46 #19
Verdana er den bedste skrift til skærmen
Avatar billede alrua Nybegynder
09. februar 2003 - 00:53 #20
meget bedre med de lysegrå farver - om end menuen er lidt for mørk...det ser malplaceret ud.

Og så er det da lidt kedeligt ;) kunne være du skulle have lidt flere farver på :)
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 01:02 #21
Ja, enig i at det er noét af en forbedring....

Men vil også insistere på at køer er noget malplaceret-....hvad med et par bumsede teenagere istedet...altså nogle glade unge mennesker - eller måske endda noget der har fokus på læring.

Så viker det lidt spøjst at den nederste menu - den der starter m/ elevråd - er centreret - når den øverste er venstrestillet ? Hvis der skal være særligt fokus på netop disse tre poster, kunne an måske fremhæve dem mere tydligt.

Så er der billedet øverst - der ser ud som om der er blevet trukket lidt voldsomt i det - for at få det til at passe - anvend heller grafik i stedet for at ødelægge et sikkert ganske udemærket billedet.
Håber du ku bruge det - der er evt. mere hvor det kommer fra:)
Avatar billede olezen Nybegynder
09. februar 2003 - 11:49 #22
jeg har tilføjet nogel farvede elementer på siden, det er meningen at de skal virke som links senere hen, og det er heller ikke sikkeret at de får lige det udsende som de har nu men mange haf efterspurgt noget grafik så det er et forslag eller kom med andre forslag
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 12:33 #23
Synes det ser spændende ud med de link-elementer
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 14:17 #24
Helt klart bedre, du kunne evt. lige dæmpe farverne lidt - så teksten bliver tydeligere. Tilsvarende bruge en mindre fed typo., da det er meget stort i forhold til resten
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 14:19 #25
Enig med "8"
Avatar billede 8 Nybegynder
09. februar 2003 - 14:21 #26
Tak ''JAcob'':)
Avatar billede jakobclausen Nybegynder
09. februar 2003 - 14:54 #27
det var da så lidt
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
12. februar 2003 - 21:11 #28
Jeg vil sige, at det er et meget bedre design end det gamle, og det er også godt at du har fået fjernet den hvide baggrund, og det er blevet centreret. Det er også et godt billede af skolen oppe i toppen. Jeg vil gi' den 9.
Avatar billede grafikeren Nybegynder
22. februar 2003 - 12:49 #29
Designet er bedre, men den gamle side var jo også elendig!

Designet er kedeligt, farverne for mørke (prøv at arbejde lidt med http://www.colormatch.dk/ , find nogle lyse/blå farver, som passer bedre.)

Menuen er kedelig, den skal peppes lidt op. En mouse over funktion ville være rart, og evt. adskil de forskellige punkter med tabeller.

Billedet i topppen er okay.

Brug Verdena 9-10 som skriftype.

Håber du kan bruge det til noget. Noget positivt: De fleste gym sider er kedelige, men denne side er da ikke den værste jeg har set!

7/13
Avatar billede snuseren.dk Nybegynder
16. marts 2003 - 14:33 #30
lukketid ??
Avatar billede olezen Nybegynder
26. marts 2003 - 12:21 #31
jeps nu er der delt piont ud