Avatar billede peng Nybegynder
28. marts 1999 - 00:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Søger på min webside

Hej allesammen.

Jeg vil bare høre om nogle af Jer kunne sende mig et script, som kan brugs til at søge på min side (www.yo.dk)

Mange tak for hjælpen
Peng Lin
Avatar billede painelf Nybegynder
28. marts 1999 - 00:23 #1
Hmmm .. det er vist lidt mere kompliceret end som så ..
Avatar billede tanis Nybegynder
28. marts 1999 - 08:11 #2
Du kan ved hjælp af inStr(), tjekke om ordet som der bliver søgt på ligger i en database, hvor du evt. har en tabel som hedder [SearchWebsite], hvor felt værdierne kunne være
[ID] - Tal
[Side] - Tekst
[http] - Tekst
[titel] - Tekst
[sogeord] - Notat

Du skal nu hente [sogeord] fra tabellen, og scanne den for det indtastede ord.

---
DataSoeg = DB_Access.Execute("SELECT * FROM SearchWebsite")
Do Until DataSoeg.EOF
If (InStr(Ucase(Request.Form("Sogeord")),Ucase(DataSoeg(sogeord)) then
  Response.Write(DataSoeg("titel"))
End If
DataSoeg.MoveNext
Loop
---

Du skal selvfølgelig have lavet en [form], som du kan søge fra.
Avatar billede peng Nybegynder
28. marts 1999 - 16:10 #3
Tak for det, men jeg forstå ingen ting af de koder :(, jeg er ked af det. Men det vil være fedt, hvis du kunne lave en asp eller html fil!!! mange tak!
Avatar billede tanis Nybegynder
28. marts 1999 - 22:15 #4
Det kan jeg godt, min E-Mail er tanis@cool.dk.
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
30. marts 1999 - 11:33 #5
Hvis man ønsker at søge på en hel website så er det ikke nok med en database for der skal man selv sidde og indtaste alle de ord der skal søges på samt hvilke resultater der skal komme frem og på en hjemmeside er der jo tale om MANGE resultater og ord. Istedet bør man benytte Site Server eller IndexServer fra microsoft som selv kan indeksere et website (IndexServer ligger indbygget i IIS4).

Hvis du ikke har adgang til de nævnte servere så kan du finde et script her som kan benyttes og som ikke kræver en masse databaser.

Her er URL'en: http://litewerx.dk/litesearch/
Scriptet er fuldstændig gratis.
Avatar billede Slettet bruger
30. marts 1999 - 15:11 #6
Kan jeg ikke også få det søge-script? - det med databasen...

Tak

//overload
Avatar billede cyberoptic Nybegynder
10. april 1999 - 07:53 #7
Hvis man ønsker at søge på en hel website så er det ikke nok med en database for der skal man selv sidde og indtaste alle de ord der skal søges på samt hvilke resultater der skal komme frem og på en hjemmeside er der jo tale om MANGE resultater og ord. Istedet bør man benytte Site Server eller IndexServer fra microsoft som selv kan indeksere et website (IndexServer ligger indbygget i IIS4).

Hvis du ikke har adgang til de nævnte servere så kan du finde et script her som kan benyttes og som ikke kræver en masse databaser.

Her er URL'en: http://litewerx.dk/litesearch/
Scriptet er fuldstændig gratis.
Avatar billede silverchair Nybegynder
06. oktober 1999 - 09:26 #8
hvordan tjener jeg flere "dots"