Avatar billede kongen.dk Nybegynder
08. februar 2003 - 14:04 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

låst router

hej gutter;-)...

jeg har tdc ADSL med router. men jeg kunne godt tænke mig at kunne lave counter-strike servere, sådan de virker, men så vil jeg gerne have noget hjælp til hvordan man låser de porte op på routeren sådan det virker:)....

kongen
Avatar billede angam Nybegynder
08. februar 2003 - 14:08 #1
Hvilken router er det?
Avatar billede kongen.dk Nybegynder
08. februar 2003 - 14:09 #2
2 sek
Avatar billede kongen.dk Nybegynder
08. februar 2003 - 14:14 #3
sec speedstream 2601? kan det bruges?
Avatar billede angam Nybegynder
08. februar 2003 - 14:16 #4
Speedstream 2601. Jeg kender ikke den model desværre, så dér kan jeg ikke hjælpe .. dvs. måske:

Har du prøvet at skrive http://192.168.1.1 og se om du kan konfigurere den fra en browser?
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
08. februar 2003 - 15:59 #5
Der er flere måder at TDC låser deres routere på.
Nogle gange er det bestemte IP'er, som må komme ind i dem. Nogle gange er der "bare" et password på der ændres sig hvert minut (ud fra en server).
Du har sandsynligvis en router som er låst på en af de 2 måder, hvis du ikke uden videre kan komme ind vha. browser eller telnet!
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 09:43 #6
der er sku ingen router fra tdc der er låst jeg har selv en linksys befsr41 fra tdc, man skal bare finde ud af at lukke op de rigtige steder så er dr ingen problemer
Avatar billede kongsteddk Nybegynder
23. februar 2003 - 12:53 #7
olavsmaj>> Har heller ikke sagt at ALLE routere er låst. Jeg har sagt at der er nogle af deres routere, som de låser, så det kun er dem, som kan komme ind i den. Men med vilje og kendskab til de enkelte produkter, kan man ALTID komme ind i dem. Personligt kender jeg kun den måde ved Cisco. Kender ikke nogle af de andre produkters måde at komme ind på.
Avatar billede olavsmaj Nybegynder
23. februar 2003 - 16:10 #8
næ det var nu heller ikke det jeg mente. Jeg syntes bare der er mange der giver for hurtigt op og siger at den og den type router ikke er en disse værd uden at sætte sig ind i hvad de snakke om.