Avatar billede cyfer Nybegynder
08. februar 2003 - 01:52 Der er 9 kommentarer og
4 løsninger

Tagwall, og script taggers!!

Hey...
Jeg er blevet klar over at det er muligt at smadre min tagwall totalt.... Ved brug af forskellige scripts...
b.la.  den rare
<script language="JavaScript">document.location = "http://www.shitcity.com";</script>
f.eks.

Hvordan bliver jeg af med at disse slags tags bliver udført?
Avatar billede raffar Juniormester
08. februar 2003 - 02:11 #1
Dette svarer dit spørgsmål. http://www.eksperten.dk/spm/294005
Avatar billede schaefner Juniormester
08. februar 2003 - 02:14 #2
Avatar billede totaliorden Nybegynder
08. februar 2003 - 02:22 #3
Eller tagsterlib, som fungere på samme måde som her på eksperten.
http://www.ljweb.biz/?Ref=usefulscripts
Avatar billede cyfer Nybegynder
08. februar 2003 - 02:37 #4
Hvad skal skiftes ud i den her? :

$str = tagster_format($str, "_blank", "mystyle");
Avatar billede 7th Praktikant
08. februar 2003 - 12:37 #5
Der findes mange måder at gøre det på, men jeg har valgt at lave min egen lille tagster til min gæstebog.

function check_tekst_input ($tagster)
{
$tagster = str_replace ("<" , "&lt;" , $tagster);
$tagster = str_replace (">" , "&gt;" , $tagster);
$tagster = str_replace ("\n" , "<br>" , $tagster);
return $tagster;
}

$tekst = check_tekst_input ($tekst);

Hvor tekst er er outputtet fra inputfeltet med navn name="tekst"
Avatar billede schaefner Juniormester
08. februar 2003 - 12:40 #6
7th's måde vil så stadig vise html-koden, men den vil bare ikke blive brugt, men den vil så stadig fylde i databasen.
Avatar billede 7th Praktikant
08. februar 2003 - 12:46 #7
Det er korrekt, som sagt der findes mange måder, så det er jo op til en selv at bestemme sig for om det skal hældes over i databasen, eller blot erstattes af ingenting. Dog synes jeg personligt at det sidste ser dumt ud med en tom tabelcelle i ens tagwall.

Et andet alternativ kunne også være at checke for < og > i inputfeltet, og så melde fejl hvis tegnene forfindes. Så undgår man tomme tabelceller.
Avatar billede cyfer Nybegynder
08. februar 2003 - 17:15 #8
Jeg ville egentlig gerne have totaliorden's til at virke. Den med http://www.ljweb.biz/?Ref=usefulscripts

Da den jo indeholder utrolig meget nyttigt :)

Vil en forklare mig hvordan jeg får glæde af alle de funktioner ?
Avatar billede totaliorden Nybegynder
08. februar 2003 - 19:09 #9
Selvfølgelig :)

Se, du har f.eks. et input der hedder besked... Så bruger egentlig bare denne lille kode:
$besked = tagster_format($besked);
Avatar billede totaliorden Nybegynder
08. februar 2003 - 19:10 #10
Eller hvis den hedder tekst:
$tekst = tagster_format($tekst);
Avatar billede raffar Juniormester
08. marts 2003 - 00:24 #11
Lukketid??
Avatar billede cyfer Nybegynder
08. marts 2003 - 00:36 #12
Closing time?
Avatar billede raffar Juniormester
08. marts 2003 - 00:38 #13
Thanks man!