Avatar billede kpl Nybegynder
08. februar 2003 - 01:22 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Hvad betyder denne databasefejl:

Microsoft JET Database Engine error '80040e14'

Syntax error in INSERT INTO statement.

/brugtbors/postad.asp, line 77

Linie 77 er den sidste af disse linier:

Set GobjConnect = server.createobject("ADODB.Connection")
        GobjConnect.open gsConnect

            sSQL = ""
            sSQL = sSQL & "INSERT INTO adcontent (TopicID, name, email, address, city, state, zip, adtitle, content, link, dateposted, image, price) "
            sSQL = sSQL & "VALUES(" & SQLVal(catID) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sName) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sEmail) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sAddress) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sCity) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sState) & ", "

            sSQL = sSQL & SQLStr(sZip) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sTitle) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sContent) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sLink) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLDate(Now) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLStr(sImage) & ", "
            sSQL = sSQL & SQLVal(cPrice) & " )"

            GobjConnect.Execute(sSQL)
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:30 #1
Som regl betyder det man har stavet et kolonnenavn forkert eller man bruger et reserveret ord som kolonnenavn..

Eksvis er name reserveret ord i Access, så prøv at sætte [] omkrning

sSQL = sSQL & "INSERT INTO adcontent (TopicID, [name], email, address, city, state, zip, adtitle, content, link, dateposted, image, price) "

En anden ting hvis TopicID er autonummer skal den ikke med i SQL sætningen.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:35 #2
Jeg antger dine functioner SQLStr sætter ' omkring teksten som der skal i SQL når det er en streng?

Hvis du har Access og dateposted skal være lig Now() så brug den Now som er i Access:

Så denne linie:
sSQL = sSQL & SQLDate(Now) & ", "

Bliver til:
sSQL = sSQL & "Now(), "
Avatar billede kpl Nybegynder
08. februar 2003 - 01:53 #3
Desværre - intet af dine forslag virker.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:55 #4
Hvad gør funktionen SQLStr ?
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 01:59 #5
Hvilken data type er de forskellige kolonnner.
Avatar billede eagleeye Praktikant
08. februar 2003 - 02:13 #6
Eks på en SQL:

SQL = "INSERT INTO tabel (txtKol, talKol) VALUES ('test her', 232)"

Du kan evt prøve at sætte [] omkring alle kolonne for en sikkerheds skyld:

sSQL = sSQL & "INSERT INTO adcontent ([TopicID], [name], [email], [address], [city], [state], [zip], [adtitle], [content], [link], [dateposted], [image], [price]) "

Har du tjekket at alle kolonnenavne er skrevet korrekt?
Avatar billede kpl Nybegynder
08. februar 2003 - 10:08 #7
Beklager jeg ikke svarede igår (faldt i søvn)

Jeg tror at problemet skyldes databaseadgangen?
Når jeg kører scriptet på et andet webhotel: Dandomain, virker det fint. Når jeg kører det på mit nuværende hos Azero får jeg den omtalte fejl. Og jeg har skriveadgang:  Kan jeg skrive denne databaseforbindelse på en anden måde?:

gsConnect = "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Persist Security Info=False;Data Source=d:\home\mitdomainenavncom\db\XcClassifiedLite.mdb;"
Avatar billede kpl Nybegynder
08. februar 2003 - 10:18 #8
Nej...Nu har jeg prøvet flere forbindelser - ØV
Avatar billede kpl Nybegynder
08. februar 2003 - 10:22 #9
....Har fundet fejlen nu - du havde ret mht. [] - da jeg indsætte på samtlige topics på hele sende og i config  filen  lykkedes det - TAK - Jeg var ved at blive sindsyg!